Svensk jakt hade nått vinterstöveltest i nya numret
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bredaste rymligaste vinterstöveln?
- Trådstartare fotografiskt
- Start datum
Då kom de tillslut. Ett par Luddan Grizzly som är specialsydda för mina fötter. Det måste jag säga, att det är en fröjd att för en gångs skull i livet faktiskt ha på sig ett par stövlar/kängor som faktiskt passar. De är rymliga, och jag får lätt i raggstrumpor och Helly Hansenstrumpor. De är dessutom fantastiskt sköna.
Detta är gjort med kängan:
Extra rörelsevidd för vrist o fot. Sulan är ca 1 1/2 cm bredare ifrån pådrag och framåt. Själva skon är vidare i skaftet och hela skon är ca 3 cm vidare över ballmåttet.
Rekommenderas!
Detta är gjort med kängan:
Extra rörelsevidd för vrist o fot. Sulan är ca 1 1/2 cm bredare ifrån pådrag och framåt. Själva skon är vidare i skaftet och hela skon är ca 3 cm vidare över ballmåttet.
Rekommenderas!
Bilagor
Tack! Idag kom ännu en leverans från lokalproducerande småföretag. En tunn filtladda (ungefär som en raggstrumpa) från Stålnackepadden i Gällivare! Passade både min fot och i luddan som en smäck.
Jag avviker något från inläggen här men inte alltför mycket. Som Skåning i Norrland investerade jag i ett par Kamik Greenbay 4 och upplevde de i början som lite klumpiga men ska jag ut och pulsa i snön idag med eller utan snöskor har jag lärt mig av erfarenhet från andra skotyper att de helt enkelt är skitbra! Tål väta och alltid dundervarma.😄
Bilagor
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg