Bredaste rymligaste vinterstöveln?

Då kom de tillslut. Ett par Luddan Grizzly som är specialsydda för mina fötter. Det måste jag säga, att det är en fröjd att för en gångs skull i livet faktiskt ha på sig ett par stövlar/kängor som faktiskt passar. De är rymliga, och jag får lätt i raggstrumpor och Helly Hansenstrumpor. De är dessutom fantastiskt sköna.

Detta är gjort med kängan:
Extra rörelsevidd för vrist o fot. Sulan är ca 1 1/2 cm bredare ifrån pådrag och framåt. Själva skon är vidare i skaftet och hela skon är ca 3 cm vidare över ballmåttet.

Rekommenderas!

Bilagor

• IMG_1350.jpg
    IMG_1350.jpg
    84.6 KB · Visningar: 595
  • IMG_1354.jpg
    IMG_1354.jpg
    74.9 KB · Visningar: 616
Tack! Idag kom ännu en leverans från lokalproducerande småföretag. En tunn filtladda (ungefär som en raggstrumpa) från Stålnackepadden i Gällivare! Passade både min fot och i luddan som en smäck.

P3030220_1.JPG

Jag avviker något från inläggen här men inte alltför mycket. Som Skåning i Norrland investerade jag i ett par Kamik Greenbay 4 och upplevde de i början som lite klumpiga men ska jag ut och pulsa i snön idag med eller utan snöskor har jag lärt mig av erfarenhet från andra skotyper att de helt enkelt är skitbra! Tål väta och alltid dundervarma.😄

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    28.6 KB · Visningar: 384

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg