Valuta för pengarna
Bra märken eller dåliga märken. Får man verkligen vad man betalar för. Det spelar väl ingen roll vad det handlar om, bilar, vin, tält eller regnjackor. Det är minst lika svårt att få valuta för pengarna vare sig man satsar på någonting som kostar mycket eller om ska leta efter någonting som är riktigt bra och väldigt billigt. Har jag betalat 6000 kr för en jacka så har jag väl rätt att förvänta mig ganska mycket och tror att jag köpt mig fri från problem. Jag skulle nog lägga ner rätt mycket tid på att undersöka alternativ innan jag la ner dom pengarna. Köper jag en en motsvarande jacka för 150 kr har jag inga illusioner alls och ser det som en ren vinstlott om kvalitén håller för mina krav. Att hitta bra och billiga produkter bland Rustas, Biltemas, ClaesOs och Julas sortiment är en utmaning. Jag gör lite olika beroende på min egen erfarenhet, billigt tält från ClasseO, bra kök från Primus, billig pannlampa från Jula, erkänt bra liggunderlag från Expeed, osv.
Ibland lurar jag mig själv och stormtändaren från Silva var ett misstag. När det gäller kläder blir det någonstans mitt i mellan tror jag, Snickers och ITAB.
Jag har sett vad kläder fr Norröna kostar och inser att så mycket valuta kan jag bara inte få för pengarna. Det finns gränser jag inte kan passera whatsoever.