Tack för alla svar jag fått, blir nog att köpa sånna här:
http://www.bbfab.se/handskar/2005-3.htm
Och lovika vantar och även 5 fingers handske kan nog behövas det oxå som variation ibland
samt arbetshandskar blir det att ta med mig.
Ta det lungt med det där, jag tror inte det där är den optimala lösningen.
Formen och kragen är bra men det synes mig att fodret nog är för tjockt!
Nu har han väl tänkt fel säger du men nix, du ska ha inte ETT utan TVÅ foder i tumvariant och fortfarande plats för fingervantar under det!
Altså:
Skal:
(Med hög krage, gärna en bra bit upp över armen, skipa allt där du har jackan utanpå vanten eller saker med snodd upptill, det ska bara vara atta dra på dem! Hittils är försvarets vita med LÅNGT skaft/krage bäst av det jag testat, det ska altså inte vara M90 varianten med kamo utan den med grönt canvas)
Första foder:
(Jag håller försvarets medföljande foder för det bästa, inte den som är lik en lovvika utan den som mer ser ut som en ugnsvante för varma plåtar fast helt i ullfrote, inte lika varm men väl varmare när du har en tunnare tumvante under.)
Andra foder:
(Hemmastickade (ed.) tumvantar som täcker handleden men är av tunnare variant, unjefär samma tjocklek som femfingarvantar brukar vara.)
Tredje foder:
(Här finns det två saker du ska ha att växla mellan, delvis tunna fingerhandskar i ylle och delvis liknande fast torgvarinat som lämnar yttre fingrarna fria att jobba)
Jag kommer inom kort visa dig bilder på vad jag menar....
Sen tillkommer ju givetvis arbetshandskar av isolerad typ och montagehandskar...