Inför sommarens tur funderar jag på att leta upp en del skrymslen och vrår i Sarek som jag ännu inte besökt (det finns en hel del, men många måste jag avstå ifrån eftersom jag varken är klättrare eller glaciärvandrare). Det vore trevligt med hjälp med idéer, och en sak jag funderar över är att hitta något område som är "bortglömt" av Sarekvandrare - eller i varje fall mycket sällan besökt.
Eftersom jag inte har utrustning för vare sig klättring eller glaciärturer måste det gå att nå med packning (åtminstone dagsturspackning). Men det är ett extra plus om det finns plats för ett tält.
Alltså: var någonstans har ni andra upplevt att det verkar vara tomt på folk? Och gärna: vilka kvalitéer har detta område?
Förväntansfulla hälsningar
/Hans
Eftersom jag inte har utrustning för vare sig klättring eller glaciärturer måste det gå att nå med packning (åtminstone dagsturspackning). Men det är ett extra plus om det finns plats för ett tält.
Alltså: var någonstans har ni andra upplevt att det verkar vara tomt på folk? Och gärna: vilka kvalitéer har detta område?
Förväntansfulla hälsningar
/Hans