Efter att ha sett ett par avsnitt av Mountain men på tv (intressant men lite tjatig serie i längden) kom jag att tänka på en rikigt bra bok jag läste för ganska många år sen. Boken heter Vildmarken kallar och är skriven av Guy Grieve som bestämmer sig för att spendera (överleva) ett år i Alaskas vildmark. Efte att ha plöjt igenom den gamla klassikern Skriet från vildmarken försökte jag att få tag på boken som jag läst innan.
Tyvärr är den slutsåld och trycks ej i nya uthåvor men den engelska versionen finns att köpa på nätet. Lyckades tillslut hitta den på biblioteket, riktigt bra bok ! Nu gäller det bara att skaffa lite kontakter i Alaska och börja läsa på hur man bygger en timmerstuga..... kanske lära sig att bättre hantera en motorsåg, yxa, gevär ....
Inte någon här som har lite kontakter i Alaska?
Tyvärr är den slutsåld och trycks ej i nya uthåvor men den engelska versionen finns att köpa på nätet. Lyckades tillslut hitta den på biblioteket, riktigt bra bok ! Nu gäller det bara att skaffa lite kontakter i Alaska och börja läsa på hur man bygger en timmerstuga..... kanske lära sig att bättre hantera en motorsåg, yxa, gevär ....
Inte någon här som har lite kontakter i Alaska?