Var och provade en Osprey Xenith 105 och insåg snabbt att det var ryggsäcken jag letat efter.
Som vanligt trodde jag att ryggsäcken säkerligen var billigare på nätet hos någon annan återförsäljare men det visade sig snart att ryggan inte fanns att hitta just nu. Jag gick in på nätet och såg till min förvåning att dom plockat bort ryggsäcken från sitt lagersaldo i den aktuella butiken. Jag ringer dit och mycket riktigt, ryggsäcken hade precis sålts. Jag bestämmer mig då för att köpa den online på NK hemsida.
Jag vill köpa ryggsäcken med företagets pengar men ingenstans finns det att ange företag som köpare utan jag fick fylla i mitt eget personnummer och adress, därefter betalade jag med företagets kort. Kvittot stod i mitt namn men betalningen var gjord av företaget. Inte okej.
Jag ringer butiken och frågar om inte jag kan få ett kvitto med företagets namn då jag hämtar produkten. Går absolut inte utan de bad mig drygt att vända mig till kundtjänsten. På kundtjänsten får jag svar att det inte går för sig.
Jag frågar varför de 2015 inte har företagsförsäljning via sin hemsida och får svaret att: - Vi vill ha koll på vem som handlar våra produkter och därför är det bara juridiska personer med personnummer som kan handla online via oss.
Då svarar jag att även aktiebolag och ideella organisationer är juridiska personer. Får då svar att det handlar om att undvika bedrägerier. Men i mitt fall kunde det lika väl ha varit ett bedrägeri då kortet är någon annans.
Oavsett, killen på kundtjänsten bad mig då makulera ordern, maila in beställningen och ta det via faktura med Klarna. Det dummaste förslaget jag någonsin hört.
Jag löste det på mitt sätt i slutändan ändå men vad som skrämmer mig är att det är obligatoriskt att fylla i sitt personnummer då man handlar hos NK, något som övriga absolut inte kräver. Väljer man Klarna så hamnar personuppgifterna hos dom och inte återförsäljaren.
Nu är inte detta den första tråden i detta forum om Naturkompaniet, men jag väljer att starta en ny ändå.
Jag har tidigare aldrig handlat av Naturkompaniet, mest på grund av att de har så hutlösa priser och deras REA och outlets är rena skämtet. Idag fick jag bekräftat att Naturkompaniet har världens sämsta service och lär inte se en krona från mig någonsin. Det är på sin plats att bojkotta det företaget.
Må väl!
Som vanligt trodde jag att ryggsäcken säkerligen var billigare på nätet hos någon annan återförsäljare men det visade sig snart att ryggan inte fanns att hitta just nu. Jag gick in på nätet och såg till min förvåning att dom plockat bort ryggsäcken från sitt lagersaldo i den aktuella butiken. Jag ringer dit och mycket riktigt, ryggsäcken hade precis sålts. Jag bestämmer mig då för att köpa den online på NK hemsida.
Jag vill köpa ryggsäcken med företagets pengar men ingenstans finns det att ange företag som köpare utan jag fick fylla i mitt eget personnummer och adress, därefter betalade jag med företagets kort. Kvittot stod i mitt namn men betalningen var gjord av företaget. Inte okej.
Jag ringer butiken och frågar om inte jag kan få ett kvitto med företagets namn då jag hämtar produkten. Går absolut inte utan de bad mig drygt att vända mig till kundtjänsten. På kundtjänsten får jag svar att det inte går för sig.
Jag frågar varför de 2015 inte har företagsförsäljning via sin hemsida och får svaret att: - Vi vill ha koll på vem som handlar våra produkter och därför är det bara juridiska personer med personnummer som kan handla online via oss.
Då svarar jag att även aktiebolag och ideella organisationer är juridiska personer. Får då svar att det handlar om att undvika bedrägerier. Men i mitt fall kunde det lika väl ha varit ett bedrägeri då kortet är någon annans.
Oavsett, killen på kundtjänsten bad mig då makulera ordern, maila in beställningen och ta det via faktura med Klarna. Det dummaste förslaget jag någonsin hört.
Jag löste det på mitt sätt i slutändan ändå men vad som skrämmer mig är att det är obligatoriskt att fylla i sitt personnummer då man handlar hos NK, något som övriga absolut inte kräver. Väljer man Klarna så hamnar personuppgifterna hos dom och inte återförsäljaren.
Nu är inte detta den första tråden i detta forum om Naturkompaniet, men jag väljer att starta en ny ändå.
Jag har tidigare aldrig handlat av Naturkompaniet, mest på grund av att de har så hutlösa priser och deras REA och outlets är rena skämtet. Idag fick jag bekräftat att Naturkompaniet har världens sämsta service och lär inte se en krona från mig någonsin. Det är på sin plats att bojkotta det företaget.
Må väl!