hej,
Jag försökte göra det förra året, men det var lite klurigare än vad jag först trodde.
iaf om man ska sova i skogen och ha med sig all mat så blir det ju en del tyngd att bära på. Eftersom stora delar är långt från affärer och boende så blir det ju så att man får ta med sig allt man behöver.
jag försökte ändå köra så bantat jag kunde . sov i en hängmatta, superlätt sovsäck, superlätta vandingsstavar(nästan ett måste i den kuperade terrängen), torr-mat och energikakor(mat för 5dagar), och allt annat så lätt jag kunde hitta. Det slutade ändå på strax under 10kg.
vatten hade jag bara med mig 0,7liter som mest och tog det jag behövde från sjöar och vattendrag(hade ett vattenfilter med mig)
tog tåget till strömstad och började där, avslutade i munkedal.
lyckades bara springa korta sträckor där det var plattmark, så fort det blev kuperat blev det för ansträngande. var ute i 4 dagar och som mest tog jag mig 46km på en dag. det blev ca 3-4000 höjdmeter sammanlagt enligt gps-klocka.
är en van löpare i övrigt och sprungit ett gäng terrängmaror och ultror.
dock funderar jag på att göra det igen men då endast sova max 1-2 nätter ute och köra ännu lättare packning. ta bort en del mat och hängmatta och sova i vindskydd istället.
men vindskydd kan vara upptagna så det kan vara lite mer chansning, det var ju väldigt skönt med hängmatta för den kan man ju hänga upp var som helst...
ett tips är att inte göra det i mygg/knott tider, kör på våren eller hösten istället.
mvh
Daniel