• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bör vi lagstifta om att alltid ha toa-locket i uppfällt läge?

Nackdelen med att sitta ner är ju att man man måste ta av sig så mycket kläder. Enklare att bara öppna gylfen.

Gör ju att man kan pissa även med ryggsäcken på sig.
 
Nackdelen med att sitta ner är ju att man man måste ta av sig så mycket kläder. Enklare att bara öppna gylfen.

Gör ju att man kan pissa även med ryggsäcken på sig.

Tänk...50% av jordens befolkning klarar av det där med kläderna ;)

Och inte behöver man ta av sig ryggsäcken för att man är tjej och kissnödig. Hitta ett lämpligt träd att hålla i så funkar det bra. "Det finns ju inga träd i fjällen!" Nej, kanske inte det. Men då får man ju en liten paus och ett avbrott i vandrandet om man nu måste lägga av sig ryggan. Personligen kan jag tycka att det är ro-fullt att sitta och titta ut över omgivningen, filosoferandes en stund (utan ryggsäcken)...
 
I nån dålig serie/film jag såg i julas var det en som satt fjäderbelastning på ringen så den automatiskt fälldes upp om man släppte den.

Lysande ide tycker jag.
 
Det där tipset om konstgjorda flugor på porslinet jag skrev om, då kom jag o tänka på dom levande flugorna som kanske blir "skjutmål" , stackars flugor....
 

Bilagor

  • fluga.jpg
    fluga.jpg
    45.8 KB · Visningar: 152
Min flickvän glömde själv att fälla ner locket vid ett tillfälle. Detta tolkade jag som att ring och sits inte var så viktiga och gömde således dessa djupt inne i en garderob.

Förövrigt så sitter jag också ner när jag kissar. Mycket bättre än man kan tro.
 
Beträffande lock och ring, så accepterar jag att damerna vill ha dem ner fällda. Det kan jag bjuda på, för husfridens skull. Man ska välja sina konflikter, inte bråka om bagateller.

Men det var väl uppfällt de ville ha locket?

Nackdelen med att sitta ner är ju att man man måste ta av sig så mycket kläder. Enklare att bara öppna gylfen.

Gör ju att man kan pissa även med ryggsäcken på sig.

Jag förstår vad du menar, inte släpper man ryggan bara för man hälsar på hemma hos frugan;)
 
Hm, inte för att jag vill vara den som på något sätt är kritisk eller sätta käppar i hjulet för Malindos gyllene tillfälle att på vetenskaplig basis få rätt i toalettringsdispyten med frugan - men är det inte så att följden av artikeln borde bli att toalettringen alltid ska vara nere? Problemet är ju att ringen i uppfällt läge kan falla och därmed orsaka dessa kastrationsmardrömmar. Att detta i förlängningen kommer att innbebära att det blir massa kiss på ringen är ett pris vi får betala.

Mvh /Joel