• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bör vi lagstifta om att alltid ha toa-locket i uppfällt läge?

Varför krångla så med lock hit och lock dit? Sitt ner och kissa, grabbar. Ni tömmer blåsan mycket bättre då! Och som bonus får ni mindre skäll.

"Men om den hänger emot kanten då?". Sätt dig längre bak på sitsen...

En annan reflektion är att killar måste kissa mot något om de kissar utomhus. De bara måste leta reda på ett träd, en buske eller en sten. Ett sätt att markera revir? Måste ligga djupt i Y-kromosomen... ;)
 
Varför krångla så med lock hit och lock dit? Sitt ner och kissa, grabbar. Ni tömmer blåsan mycket bättre då! Och som bonus får ni mindre skäll.

"Men om den hänger emot kanten då?". Sätt dig längre bak på sitsen...

En annan reflektion är att killar måste kissa mot något om de kissar utomhus. De bara måste leta reda på ett träd, en buske eller en sten. Ett sätt att markera revir? Måste ligga djupt i Y-kromosomen... ;)

Mmmmm, om du visste hur rätt du har Karolina, jag har sedan många år konverterat till det
motsatta könets sätt att kissa på toan, men akta er vad jag passar på att revirmarkera i
skogen på träd, och på krogen, där det finns en stor rostfri vägg att pinka på !!!
Vet att det sades i början från kompisar att va faan, är du någon j...a kärring ?, sitter o pissar ???
Men jag sket (?) i det, och det gick bra...;)
Deras fruar/föstmör har berättat med glädje att dessa polare har börjat sitta o kissa på toan numera,
jag bara log när frugan berättade det...

Måste berätta detta :
Det gjordes en undersökning om varför inte strålen kunde träffa där den skulle, så då klistrade
en påhittig person dit en konstgjord fluga på porslinet där pinket helst skulle komma.
Lokalvårdare berättade att det blev mycket mindre kiss runt om efter det.
 
Senast ändrad:
Varför krångla så med lock hit och lock dit? Sitt ner och kissa, grabbar. Ni tömmer blåsan mycket bättre då! Och som bonus får ni mindre skäll.

"Men om den hänger emot kanten då?". Sätt dig längre bak på sitsen...

En annan reflektion är att killar måste kissa mot något om de kissar utomhus. De bara måste leta reda på ett träd, en buske eller en sten. Ett sätt att markera revir? Måste ligga djupt i Y-kromosomen... ;)

Just det. Om man dessutom lär redan de små gossarna att sitta ned så slipper de riskera att få penisen krossad av ett nedfallande lock. Det med att man måste kissa mot något känner jag dock inte igen. Man vill förstås gärna stå vänd mot något så att man inte blottar sig för hela världen, men man behöver ju inte kissa på det för det.
 
I mina förhållanden så har det varit jag som har fällt ner locket, och flickvänner/sambor har lämnat det uppe.

Mats, får jag pluspoäng (minus?) för att jag bejakat mina kvinnliga sidor?

Har inga söner (ännu?) kan tilläggas... :)

Som någon sa det är ju ringen det handlar om, kanske den borde förbjudas.

Varför krångla så med lock hit och lock dit? Sitt ner och kissa, grabbar. Ni tömmer blåsan mycket bättre då! Och som bonus får ni mindre skäll.

"Men om den hänger emot kanten då?". Sätt dig längre bak på sitsen...

En annan reflektion är att killar måste kissa mot något om de kissar utomhus. De bara måste leta reda på ett träd, en buske eller en sten. Ett sätt att markera revir? Måste ligga djupt i Y-kromosomen... ;)

Sitta längre bak? då kommer ju nr 2 på kanten!

Är det någon som VET varför det är så roligt att "skjuta prick"?
 
Som någon sa det är ju ringen det handlar om, kanske den borde förbjudas.



Sitta längre bak? då kommer ju nr 2 på kanten!

Är det någon som VET varför det är så roligt att "skjuta prick"?


Jag har kollat upp det, ringde professor Phinnkenshänkh, och han sade att enligt hans avhandling i ämnet, så uppstår "prickskjuteberoendet" redan när pojkarna är bebisar, det är vid blöjbytet det sker, då bebisen är naken, då kissar han och träffar sin gullande mamma i plytet, med en stark reaktion från moderns sida, men som slutar med att den lille pojken får en leende moder som säger : "vad gör du min lilla plutt", och pussar den lille pojken på pannan som tack.

Så pojken har med sig denna "belöning" i sitt bakhuvud i livet utan att reflektera däröver, och pinkar på något "Substitut" för moderns plyte, i många fall en prick, en snödriva som smälter etc
Då reaktionen uteblir vid pinkandet på " substituten", så drabbas en del pojkar av post-traumatiskt "prickskjutetebehov", och vedertagna behandlingar ter sig verkningslösa.

Det är som beskrivits ett mycket tidigt inlärt beteende som sagt, så nu VET vi !!!

(efter det sitter jag ner...:(
 
Jag har kollat upp det, ringde professor Phinnkenshänkh, och han sade att enligt hans avhandling i ämnet, så uppstår "prickskjuteberoendet" redan när pojkarna är bebisar, det är vid blöjbytet det sker, då bebisen är naken, då kissar han och träffar sin gullande mamma i plytet, med en stark reaktion från moderns sida, men som slutar med att den lille pojken får en leende moder som säger : "vad gör du min lilla plutt", och pussar den lille pojken på pannan som tack.

Har du någon länk till hans avhandling?
 
Men hallâ gossar,

ni hàller ju formligen pà att babbla bort detta alldeles fantastiska tillfálle att genom sákerhetsmotiverad lagstiftning kunna fâ slut pà fruarnas toa-terror.. ¿vad ár det med er?
 
Ja, du har rätt Malindo, bästa vore att slita bort lockhelvetet o kasta ut det, så är det slutsnackat sen,
jag menar, antingen åker både toalock o kärring ut, nån måtta får det va på förtrycket på oss
familjeförsörjare, vad vore tanterna utan oss karlar ?, en samling lallande vilsna toastädare som
inte hade nåt o klaga på !

Hmmm, utrymmet för lagstiftning på detta område torde vara ytterligt begränsad, till vår fördel,
då lagstiftarna lyckligtvis till mesta delen än så länge (tack o lov...!) är män.

Så grabbar, vi har ingen ko på isen så att säga...;)
 
Men hallâ gossar,

ni hàller ju formligen pà att babbla bort detta alldeles fantastiska tillfálle att genom sákerhetsmotiverad lagstiftning kunna fâ slut pà fruarnas toa-terror.. ¿vad ár det med er?

Att försöka få igenom sådan lagstiftning ska vi passa oss djävligt noga för. Du tror väl inte att det går att få igenom ny lagstiftning utan att genusvetenskaparna har granskat den. Vad resultet av den granskningen blir är inte svårt att räkna ut. En lag som tvingar alla att sitta och kissa, och det tycks ju vara ett problem för en del av er.
 
Sitta

Sedan jag fick reda på att män som kissar sittande har färre problem med prostatan så gör jag det. Dessutom är det lättare att torka av den sista droppen - den vill man ju inte ha i kallingarna, eller hur?
Jag tycker att pissrännor är äckliga, speciellt för att det inte finns toapapper, och ingenstans att slänga det om det funnes. Inte luktar de hallon heller, precis...

Beträffande lock och ring, så accepterar jag att damerna vill ha dem nerfällda. Det kan jag bjuda på, för husfridens skull. Man ska välja sina konflikter, inte bråka om bagateller.