• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bör vi lagstifta om att alltid ha toa-locket i uppfällt läge?

Vi män anser ju med rätta att toalett-locket bör befinna sig i stándigt uppfállt läge, medan en majoritet av det täcka könet av outgrundliga anledningar verkar anse att motsatsen är att föredra. Detta ämne kan som bekannt leda till bâde en och annan äktenskaplig kris, varför vi män, som ju föredrar ett lugnt och harmoniskt liv framför att alltid fâ vâr vilja igenom, oftast fà ge med oss i denna sakfrâga.

Trots att vi vet att det är vi som har rätt.


Nu har dock brittiska vetenskapsmän äntligen tagit tag i detta, och kan nu efter lángre studier bevisa att det är rent livsfarligt för smà gossar att urinera om han är tvungen att öppna det (av kvinnor) stängda locket.

http://www.reuters.com/article/healthNews/idUSTRE4BP22U20081226

Vill vi fortsatt tvingas se vàra söners penisar krossas av fallande toalett-lock utan att samhállet griper in? Bör vi inte i förebyggande sákertshetsyfte lagstifta om att toalettlocken alltid bör befinna sig i uppfállt láge?

Tärningen ár kastad, bröder! Segern finns inom räckhàll!
 
off topic som vanligt.... omvända men kompleterande (?) roller?!

I mina förhållanden så har det varit jag som har fällt ner locket, och flickvänner/sambor har lämnat det uppe.

Mats, får jag pluspoäng (minus?) för att jag bejakat mina kvinnliga sidor?

Har inga söner (ännu?) kan tilläggas... :)
 
Kärringfasoner,
Är locket nere sâ drar man klacken igenom sâ man fâr ett tillräckligt stort hâl i locket.
Klart!
 
Stellan är inne pà rátt spàr, medan srrp fâr minuspoäng för att skapa föirvirring i ett klart vinnarläge.

Gurra: vad slags klackar har du pà dina boots?
 
Det är väl inte locket som det tjafsas om egentligen utan ringen?

Vi män fäller väl upp ringen för att det inte ska stänka på den?

Själv stänger jag alltid locket. Det hänger antagligen ihop med att toaletten oftast är bredvid handfatet, och när man t.ex. ska sätta in linser eller borsta tänderna händer det ibland att man tappar saker. Då vill man inte behöva fiska efter dem.

Och fäller upp både lock och ring om jag utövar "stående" aktiviteter. (Jag torkar faktiskt av kanten också om det skulle stänka på den, om det nu inte är väldigt äckligt redan innan (läs: offentliga toaletter).

Ska jag sitta ner låter jag naturligtvis ringen vara nerfälld.


En gång när jag skulle pissa efter en scoutkväll så hade nån av scouterna uträttat nummer 2 utan att lyfta på locket (med tanke på konsistensen så hade det nog varit akut). Och för att dölja detta faktum hade den stackaren fällt upp locket efteråt. Så när jag gällde ner locket möttes jag av en rätt otrevlig syn...
 
Va ????
Pissar ni i toan ???

Det är väl mycket roligare o pissa i badkaret på tre meters håll, o låta kärringen städa upp missarna...;)
 
Man bör ju börja i tid så man slipper börja om.Man gör det man ska och sen är det bra med det, lockstängandet leder till att man täcker över skiten även i utelivet, i stället för att låta första regnet skölja bort det. Spolning.

En annan idiotisk sak är att frambromsen på cyklar sitter till vänster, när den på mopeder och motorcyklar sitter till höger. Varför???


peter
 
Va ????
Pissar ni i toan ???

Det är väl mycket roligare o pissa i badkaret på tre meters håll, o låta kärringen städa upp missarna...;)