Surfade in på den intressanta sidan iform.
Klickade runt lite på en hel del spännande och givande test, till jag tog "genvägen, vikt".
Där knappade jag in min vikt
ca 93 kilo
och längd 180 cm
Jag fick på 3 röda reda på att jag var citat:
"Det betyder att du väger för mycket och din vikt kan vara skadlig för din hälsa. Försök gå ner några kilo."
Mitt BMI låg på 28.7 (va nu det innebär)
Jaha då var jag på under 2 sek, Fet, Överviktig, när jag lägger mig på stranden i sommar kommer Greenpeace och försöker dra ut mig till havet skrikande beached whale, we got a beach whale!!
Jag testade för att av ren nyfikenhet se vad jag skulle väga för att vara frisk, 83 kilo...
Nej fortfarande sjukligt överviktig (se text ovan).
Vid 80 kilo kunde jag sluta oroa mig...
Till saken hör att jag tränar ca 3-4 dagar i vecka löpträning och till det instruerar jag och tränar japansk kampkonst (i vår klubb tränar vi ca +1.5-2 tim, hård fysisk träning).
Ok jag kan säkert gå ner 3-4 kilo, men sen, nä....
Fattar inte efter vilken mänsklig standard ett sådant test är utformat.
Jag kan ta att jag är "överviktig" ( om ens det, så f*n att jag är sjukligt överviktig, det har jag papper på, efter att ha varit på hälsoundersökning som är 1 månad gammal), men kan en 14-15 åring ta det knappt växt klart....
Jan
Står stadigt på planeten tack vara mina 180 cm å +90 panner
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326
[Ändrat av bash 2003-02-13 kl 10:45]
Klickade runt lite på en hel del spännande och givande test, till jag tog "genvägen, vikt".
Där knappade jag in min vikt
ca 93 kilo
och längd 180 cm
Jag fick på 3 röda reda på att jag var citat:
"Det betyder att du väger för mycket och din vikt kan vara skadlig för din hälsa. Försök gå ner några kilo."
Mitt BMI låg på 28.7 (va nu det innebär)
Jaha då var jag på under 2 sek, Fet, Överviktig, när jag lägger mig på stranden i sommar kommer Greenpeace och försöker dra ut mig till havet skrikande beached whale, we got a beach whale!!
Jag testade för att av ren nyfikenhet se vad jag skulle väga för att vara frisk, 83 kilo...
Nej fortfarande sjukligt överviktig (se text ovan).
Vid 80 kilo kunde jag sluta oroa mig...
Till saken hör att jag tränar ca 3-4 dagar i vecka löpträning och till det instruerar jag och tränar japansk kampkonst (i vår klubb tränar vi ca +1.5-2 tim, hård fysisk träning).
Ok jag kan säkert gå ner 3-4 kilo, men sen, nä....
Fattar inte efter vilken mänsklig standard ett sådant test är utformat.
Jag kan ta att jag är "överviktig" ( om ens det, så f*n att jag är sjukligt överviktig, det har jag papper på, efter att ha varit på hälsoundersökning som är 1 månad gammal), men kan en 14-15 åring ta det knappt växt klart....
Jan
Står stadigt på planeten tack vara mina 180 cm å +90 panner
http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4326
[Ändrat av bash 2003-02-13 kl 10:45]