Bilskjuts från Tjåmotis

Jag har just talat med Harry Skarin i Tjåmotis och fått veta att det fortfarande går bra att beställa bilskjuts med honom till Sitoälvbron. Man ska givetvis ringa i god tid och därefter ytterligare en gång 1-2 dagar före ankomst.

Jag skriver detta utifall någon mer än jag funderar på denna ingång till Sarek. Själv åker jag upp i veckan efter midsommar.

Hälsn Pelle

Jag funderar också på att ta den vägen in i Sarek, ska ta en tur med sonen i Augusti. Har du telefonnummer till Harry? Vet du om det går att får båt-skjuts sen till Aktse? Eller är det bara att knata.
/Göran

Harrys telefon hittar du lätt på nätet. Jag tror man kan beställa skjuts både med fyrhjuling till båten och med båten sista biten. Jag gissar att det är familjen Läntha i Aktse som ordnar sådant, men vet inte säkert. Kanske någon annan här på Utsidan kan informera om detta?

Går att boka skjuts med Läntha,både 4-hjuling till båtlänningen och båtskjuts därifrån till Aktse

0971-22022

Tack för svar. Kommer nog att satsa på den vägen in i Sarek. Vill ju till Rapadalen så smidigt som möjligt, så slipper man två dagar in och två dagar ut.
/Göran

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg