bifrost

Hur är det funkar dom sköjtäta dragkedjorna under armarna i längden.
jag tycker det verkar som dom funkar bara för dom är tröga en tröghet (tighthet som lär försvinna ett ett år eller.
Snälla bevisa mig fel.
varför kallas den kort jag tycker den verkar rätt lång går över backen på mig iallafall.

förstår inte riktigt...

Hej !
Jag fattar inte riktigt. Är det inte själva utförandet som är sköljtätt, och inte själva dragkedjan ?
Utförandet är ju väldigt omlott så man får leta länge efter dragkedjan vilket gör det väldigt vattentätt omkring dragkedjan.Dvs det är mycket tyg som omsluter dragkedjan.

Eller missförstod jag ditt påstående / fråga ?

Undrar, Mats

Ursäkta en dum fråga...

... men vad pratar vi om över huvudtaget.
Att det är någon form av klädesplagg har jag greppat, men vilken typ.

Upplys mig gärna.
/p

Klättermusen Bifrost är ämnet

En jacka som är midjekort till skillnad från övriga jackor (tror jag) som Klättermusen tillverkar. Helt klart är den kortare är Klättermusens övriga jackor som går ner mer på låren och täcker hela baken.
Den kortare modellen är bra när man klättrar då man ju gärna har en sele på sig.

Blixtlåsen i armhålan som används för ventilation är enligt min erfarenhet sköljtät. Precis som föregående inlägg tror jag det beror mer på sömnaden än på blixtlåsens kvalitet.

Jag gillar Bifrost och Klättermusen skarpt. Det enda är väl att man ska vara ytterst noggrann med att inte ha kardborrband i brallorna för de skaver sönder insidan på jackan direkt. Det här står i Klättermusens katalog men inte nånstans på jackan, så se till att nöta katalogen istället för jackan!

Bifrost och kardborreband

Hej, jag har också en bifrost som jag är mycket nöjd
med. Det enda problemet jag haft är att "spännbandet"
för ena ärmen gick sönder, men det fick jag
utbytt utan problem.

Jag har aldrig ägt ett par skalbyxor av någon form
och förstår inte riktigt det där med karborrefaran.
Hur fungerar karborrekonstruktionen på skalbyxor
och hur kan de förstöra min jacka?

kardborre

Jag vet ej men tror att om du har kardborre på hänglerna för att variera längden och den gripande delen (vassa) blir liggande bar exemplevis uppe vid axeln så nöter den hål innefrån som vilket vasst eller hårt föremål som hellst

Kardborre i byxorna

Det jag menar är att har man kardborreband i brallorna nå´nstans där jackan hänger över, t ex fickor fram och inte stänger de noggrannt jämt, så skaver det på insidan av jackan när man går. Och det är inte efter lång tids användning, det räcker med ett par dagar.

/H

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg