En mer framkomlig väg kanske är att ta egna initiativ. Tror inte man kommer speciellt lång genom att klaga på att andra inte gör det. Finns massa sidor för att samla in pengar, fixa namnunderskrifter, kontaktuppgifter till folkvalda osv osv.Det är just den här rundgången i diskussionen som är så fb enfaldig.
Någon skriver att rättigheterna har även skyldigheter. Jaaaamen det vet vi. Någon berättar att denne har plockat skräp. Någon annan beskriver något annat hur folk skitar ner.
Nivån här är så x låg.
Allt det här vet vi.
Ursäkta, men jag blir så trött.
Att problemet finns vet vi ju. Ska jag också berätta mina trista erfarenheter?
Frågan borde vara hur vi kan lyfta det hela.
Jag har nämnt ledningen för denna sida för att sedan lyfta frågan till ett krav ställt på riksdagsnivå med stöd av alla de organisationer och företag som är verksam inom friluftsliv och natur.
Men sedan kommer ånyo kommentarer som inte lyfter frågan. Utsidans ledning kommenterar inte heller.
Just här ligger pudelns kärna. Varför kan inte frågan lyftas till en högre nivå?
Varför skulle vi inte ens härifrån kunna visa en framkomlig väg genom att ställa krav på en statlig kampanj som fungerar som klassiskt folkbildande upplysning.
Nejdå, då kommer de enfaldiga kommentarerna inrullande som ett brev på posten.
Ett diskussionsforum grund är ju att stöta och blöta, det hörs ju på namnet. Det är det en utmärkt plats att genom att byta erfarenheter och prata om olika företeelser testa sina argument och kanske även skapa opinion.