"Behöver ett tips" - Lundhags Pro. Wilderness Pants

Jag behöver tips om vilka byxor som man skall köpa, har idag ett par gamla Fjällräven zip-off typ 5-6 år gamla, de är sköna och bra men vill ha något nytt, har tittat på Lundhags sortiment lite, bl.a Professional Wilderness Pants. Min fråga är då, är de sydda bra i grenen ? vattentäta ? vindtäta ? funkar de bra på sommaren ? och i största allmänhet - är det sköna ? De kostar ju en del, 1950:-, så man är ju nyfiken om det är någon som kan ge lite tips, eller alternativ, helst gärna i Lundhags-sortimentet, tack !
/Gunnar

Byxor

Köp dig ett par m59, de är billiga och myggtäta.Tyvärr är dom inte vattentäta men do kan du köpa ett par goretexbyxor som komplient.

Tompa!

grönland

Jag har använt m/59, men har nu börjat använda Fjällrävens Grönland. Nackdelen med m/59 ät vikten, torktid och att man inte vill vara grön om man ska komma fram i civilisationen.
Halva priset så får du ett par Lundhags byxor som inte är "pro".

/Daniel

Lundhags har dålig slitstyrka!

Det är möjligt att detta tips kommer för sent för dig, men jag köpte ett par lundhags professional w:s pants. De gick sönder efter tre dagars användning. En björkkvist slet upp ett hål i epic - väven på byxorna. De funkar säkert bra om man är ute och fingår - men då kan man lika gärna köpa ett par emporio armani-byxor.

Lundhags hävdar att det inte är något fel på byxorna, men jag tycker man kan begära mer för 1900 kronor.

lycka till med byxköpet!

Byxlös ...

Ja jag tittade senast igår igen på denna byxa, när jag äntligen hittade en affär som hade hemma, och den verkar väldigt skön och så, tunn, men jag får ju 2 par Haglöfs Climat eller vad de heter för samma pris så det lutar åt denna byxa istället nu. Vi får se vad som händer ... /Gunnar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg