Begränsning av inlägg för icke klubbmedlemmar?

Re: Re: Re: Re: Re: Betala för att bidra

nermander; sa:
Det var väl inte menat som ett direkt allvarligt förslag, men nog känns det lite snett att behöva betala för att få skriva?
OK - jag antog att det var så. Annars hade det varit intressant...
Då skriver jag hellre på nån sajt där det är gratis och ägnar mig åt att enbart läsa på Utsidan.
Hmmm - ska jag tro dig, Peter? ;) 1125 inlägg and counting... Ett flertal bara idag. Och en excellent artikel om prylträffen! Jag tror nog inte du skulle kunna sluta vara mer aktiv här än att bara läsa om det blev kostnadsbelagt. ;)

(Därmed inte sagt att jag tycker att det är ett bra förslag.)

Keep smiling allihopa! ;)

# M
 
clindh; sa:
[---]
Håller med om att inte ta betalt för att bidraga - vi vill ju ha fler som bidrar med material, inte tvärtom.
Jag ser hellre att de som bara läser (över 100 000 unika i månaden) bidrar på något sätt än att bara läsa reklam.

Jag tror mer på att lägga till fler praktiska och "oumbärliga" funktioner som då får ingå i Klubbmedlemskap. Men jag har väl inte riktig kommit på vad som är "the killer application" för en friluftsmänniskan på nätet...

Några saker som vi diskuterat;
- "internpost"; skicka meddelanden till andra medlemmar inom sajten
- rejält utökade fotoalbumfunktion, som på Fotosidan
- bokmärken; spara sökningar, "mina kompisar" etc
man kan välja att publicera vissa av sina bokmärken
- bevakningar av alla de slag; få mail när det kommer nya inlägg, nya artiklar i vissa kategorier etc etc
- blog/dagbok; för reserapporter eller bara alldagliga funderingar. Skriv in via SMS, mail eller webb.
- egen hemsida; få egen adress typ christer.utsidan.se där ens album odyl kan betraktas utan Utsidans design
- Min Ryggsäck; markera grejer i recensionsbanken som man har själv - kan visas för andra
- grupper; bjud in polarna som skall göra gemensam resa odyl till en egen area på utsidan, med eget forum, egna notiser, länkar odyl, gemensam dagbok etc. Kan sedan publiceras om man vill visa andra sin planering och genomförande
- ??

Några idéer?
Hej Christer och alla andra!

Jag kom tyvärr inte på något ytterligare att bidra med, men jag kan ge min högst personliga feedback vilka av förslagen jag skulle uppskatta respektive ignorera.

+:
- bokmärken; spara sökningar, "mina kompisar" etc
- bevakningar av alla de slag
- egen hemsida
- Min Ryggsäck
- grupper

-:
- "internpost"
- rejält utökade fotoalbumfunktion
- blog/dagbok

# M
 
Betalt för att bidra

Det är väl snarare så att de som skriver mycket borde få betalt?
Om man kombinerade det med omröstning.. läsarna får rösta om skribenternas kvalitet, och kvantiteten får man från kotteligan.

Tyvärr blir väl vinnarna skattepliktiga. Fritt medlemsskap och två guldstjärnor kanske.. eller om sponsorer kan fås att ställa upp med lite nyttiga småprylar, platypusar, lysdiodslampor, osv..
 
hmm... bäst inlägg vinner? lr va de flest inlägg?? kanske vore en idé... fast då måste man nog kombinera bäst/flest...