Begränsning av inlägg för icke klubbmedlemmar?

Jag tycker givetvis att Utsidan är otroligt bra.

Men när man tittar på kottetoppen så är ju flertalet av dom som ligger högt up icke klubbmedlemmar.

Samtidigt så vill ju Utsidan att fler och fler blir klubbmedlemmar för att kunna erbjuda bättre service och bättre erbjudanden.

Mitt förslag till detta är att sätta en begränsning på ett visst antan inlägg som kan göras av icke klubbmedlemmar.

Tex som icke medlem kanske man kan få göra 30 st inlägg per månad & som medlem får man lägga in obegränsat med inlägg.

Nu vet jag att det kommer komma massor av protester men ett medlemskap på Utsidan är billigt och vi alla behöver hjälpas åt att ha den kvar.

MVH KIM
 
Nej

Hela grejen med kottar, korgar, stjärnor, antal inlägg etc är ganska onödig, andra forum klarar sig bra utan det.

Att dämpa debattlusten och aktiviteten i forumet genom ditt förslag vore helt fel väg. Jag skulle inte betala ett öre bara för att få skriva.

Möjligen betalar jag för intressanta artiklar, recensioner etc som tex på http://www.backpackinglight.com . Man betalar ju för magasin i tidningskiosken. Men då måste det hålla hög klass. Rabatter är alltid trevligt, även om de sällan matchar mina aktuella inköp.
 
Elit-stjärnan.

walk_alone; sa:
Nu sitter jag här och väntar på allt det underbara som följer med klubbmedlemskap ;-) // Roland

Det är ju i alla fall något att hänga i julgranen, denna lilla gula stjärna vi har fått!
En stjärna! John Wayne is ridin' again, iförd sheriff-stjärna, liksom...

Varför får man egentligen bara en stjärna?

/Georg
 

clindh

Forumvärd
Betala dubbel avgift så skall jag se till att du får två, Georg :)

Alla kreativa idéer på hur man finansierar sådan här sajt med annat än reklam är förståss välkomna. Att begränsa tillgång för icke-betalande är en väg som vi diskuterat en del, men det är ett rätt osäkert experiment. De flesta av oss betalar gladeligen höga avgifter för att kunna prata med andra i telefon, trängas på nattklubben etc men att det skall vara gratis att kommunicera på Internet är djupt rotat.

Att köpa in kvalitativt material för att på det sättet få fler betalande medlemmar är en vansklig ekvation. Att köpa en artikel från en frilansare kanske kostar 3000 kr, kommer den locka in 20 fler betalande medlemmar?

Det som funkat bäst är att erbjuda fler tjänster, som på Fotosidan där man får fler bilder, en snygg Portfolio odyl. Jag vet att extra prylannonser lockar ett antal att bli klubbmedlemmar, men finns det fler sådana tjänster man "måste" ha?
 
Kottetoppen är en ständig källa till frustration!!!
Mina barn undrar om jag är riktigt klok när jag på frågan.."Vad gör du då?"..svarar "Ah..kollar bara in hur jag ligger till på kottetoppen.."

"Pappa..du är ju urlöjlig..!!"

//P
 
Betala för att bidra

Jag kan bara här tala i egen sak, jag betalade medlemsskap och upplevde själv ingen förbättring, om vi undantar the lone star.

Att försöka begränsa verkar icke kreativt, var vänlig läs Sven Fagerbergs De icke kreativa....

Om det är så att siten för att överleva och lyckas behöver både inlägg, för att läsas, och pengar för att överleva. Då måste ledningen av Utsidan skapa ett sådant plusvärde med medlemsskapet att de som är medlemmar upplever det. Det är en fråga om marknadskrafter.
Om man istället drar in skrivrättigheterna som orginalskribenten föreslår så motverkar vi internets tanke och ställer Utsidan i samma klass som ett antal odemokratiska stater som har Penklubbens och Amnisty i hasorna..... sic!
Det tror/hoppas inte jag att ledningen för Utsidan är ute efter.
Nej som jag ser det är det stora praktiska problem att skapa reella plusvärden som verkligen är det! Diskutera gärna det!

Kottekorgar och statistik i all ära, men vad jag tror folk söker och läser på Utsidan är erfarenheter och tips. Givetvis skall man då inte bromsa inläggen....det är ju de som är själva plusvärdet för läsaren.

Go tur

Johan K
 
Det är väldigt vanskligt att begränsa skrivandet... Jag menar, de (vi?:) som skriver mycket bidrar ju (förhoppningsvis) till att mängden läsvärda inlägg är så stor som den är.

Om man skrämmer bort de som skriver, vad ska då övriga göra här? Man är ju inte här främst för att skriva, man är ju här främst för att läsa.

Ska man flytta några funktioner till att bara vara tillgängliga för klubbemedlemmar så skulle det väl kunna vara såna finesser som e-post-bevakning av tråd, kanske Läs nya (usch, då skulle jag vara tvungen att betala:) och kanske vissa sökmöjligheter (söka i recensionbanken kanske? fast jag vet inte ens om det går idag, bara ett exempel).

Jag tycker att ett forum ska gå att använda även utan att betala för det, men det får gärna finnas betalfinesser som kan vara värda att betala för.
 
Jag "hänger" på flera sajter. Blir någon tråkig så går jag inte tillbaka - det finns alltid ett nytt ställe. Jag tycker att det görs för få inlägg här på utsidan. Väljer man då att begränsa antalet möjliga inlägg - så blir det knappast fler inlägg! Jag bidrar, jag läser och utsidan får utsätta mig för reklam. Det är en bra balans. Om någon känner att de vill att det ska snurra en massa pengar på en sajt, då får de börja med porr eller spel istället. Simma lugnt.
 
En levande och intresant site är den som hela tiden förnyar sig / sitt innehâll..

Utsidan förnyar sitt innehâll varje dag främst tack vare alla de som skriver i forumet.

Att strypa denna dagliga förnyelese vore som att strypa sig själv. (eller hur man nu ska uttrycka sig!)

Regler och förbud för att öka intresset är sällan en framgângsrik lösning.

Morötter funkar bättre.

Inser dock att det ár svârt.

Mvh / Mats