Beach 2010

Fruktsocker är också socker och tas snabbare upp än rörsocker. Det gör att juice är tveksamt om man vill hålla en jämn blodsockernivå, oavsett om den är fabriks- eller hemgjord.

Den stora nackdelen med juice är snarare att den är just flytande. Typen av sockerart är inte lika viktig i det läget. Allt sötat som rinner kommer att ge en relativt brant blodsockerstegring.
 
varken juice eller socker är farligt så det är inget problem så länga man inte konsumerar det i större mängder, angående juice och även andra söta drycker så brukar jag spå ut dem ganska mycket, jag kör enligt devisen "lagom av allt", men då tar det också längre tid.
 
blir lite trött av sånt här......

Om du har "fel" vikt beror det på att du äter för mycket och tränar för lite. lämna kalori snacket och gör nått åt problemet istället. Hitta DIN träningsform som DU tycker är kul och inte ser som en plåga. Slopa sen allt godis och halvera mängden kött du äter. Satsa på fisk och grönsaker. Och en satans massa sallad. Kör kanske 3-4 kortare jogging rundor i veckan (30 min) och släng in nått fys pass när du känner för det. Tro mig det kommer göra fin fina resultat:p
 
varken juice eller socker är farligt så det är inget problem så länga man inte konsumerar det i större mängder, angående juice och även andra söta drycker så brukar jag spå ut dem ganska mycket, jag kör enligt devisen "lagom av allt", men då tar det också längre tid.

Skulle alla tänka lagom av allt så skulle det sällan bli ett problem med vikten. Att det då ta längre tid blir oviktigt i sammanhanget. Lagom är ett bra ord. Lagom bra.
 
blir lite trött av sånt här......

Om du har "fel" vikt beror det på att du äter för mycket och tränar för lite. lämna kalori snacket och gör nått åt problemet istället. Hitta DIN träningsform som DU tycker är kul och inte ser som en plåga. Slopa sen allt godis och halvera mängden kött du äter. Satsa på fisk och grönsaker. Och en satans massa sallad. Kör kanske 3-4 kortare jogging rundor i veckan (30 min) och släng in nått fys pass när du känner för det. Tro mig det kommer göra fin fina resultat:p

Kött=mycket prots, lite energi, dvs. skitbra. Ät mer kött (speciellt fågel). Grönsaker är ju bara vatten (rätt nya studier har ju visat att grönsaker innehåller sjukt lite näring nuförtiden, pga utarmning av jorden). Fisk är det mest omiljövänliga man kan äta. Ska man rekommendera nåt är det ju baljväxter.
 
Dieten har gått bedrövligt och jag har knappt tränat någonting. Dock så har det väl blivit mer vardagsmotion än vanligt vilket är bra.

Vikt 88,4 - 0 ,9, totalt - 2,5 kg.
 
Dieten har gått bedrövligt och jag har knappt tränat någonting. Dock så har det väl blivit mer vardagsmotion än vanligt vilket är bra.

Vikt 88,4 - 0 ,9, totalt - 2,5 kg.

Det är ju inte konstigt om du behöver beachdeffa med de matvanorna. Lär dig vettiga matvanor så kanske du slipper det? Ett litet tips, för att man ska känna riktig mättnad så behöver även smaklökarna stimuleras. Det tror jag de inte görs av mackdieten.
 
Någon som har koll på vad kaloriförbrukningen ligger på per timme för marsch med packning på 10-20 kg? Låt oss säga att jag väger ca 85
 
Dieten har gått bedrövligt men träningen har gått bättre denna vecka. I snitt har jag ätigt ca 1950 kcal om dagen när målet är ca 1500. Men det är lungt, jag lär väl hålla på till beach 2013 så det finns gott om tid. Ikväll blir det restaurangbesök men jag får väl försöka hålla ned ölkonsumtionen.

Vikt 88,3 - 0,1 kg, totalt - 2,6 kg.
 
Förra lördagen var misär ur dietsynpunkt på grund av stor mat/ölkonsumtion men annars har det gått sådär denna vecka. Träningen har dock varit väldigt sparsam.

Vore kul om man kunde klara både aktiviteterna en vecka i alla fall.

Kan verkligen reka Mustig Linssoppa, mycket god och nyttig. Funderar på att prova att torka den.

http://www.saltakvarn.se/recept/receptblad/Linsgryta.htm

Vikt 87,8 -0,5 kg, totalt -3,1 kg.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
4623 Motivationstävling 2010? Träning och hälsa 1

Liknande trådar