Beach 2010

Räknar du matpoäng så kan du lika gärna räkna träningspoäng också, eller kalorier förbrukade under träning. Det blir rätt mycket om du tränar uppåt en timme om dagen.

Just nu gör jag inte det, normalt sett brukar jag göra det. Det finns en sådant del i viktväktarnas system då man får dra av lite tex till helgen för det man tränat ihop.

Den här gången skall jag som sagt försöka hålla mig till dieten mest hela tiden och inte "fuska".
 
Då har första veckan gått. Förhoppningsvis har jag kommit in i dieten nu, hade lite godisfantasier i början och åt choklad igår som inte var gott. Träningen har varit mycket sparsam men jag har promenerat en del till jobbet och så. Skall försöka öka träningsmängden denna vecka.

Vad äter jag då? ungefär som vanligt, på mc donald men då två hamburgare och ett glas vatten.

Igår åt jag en fiskgryta med ris till lunch men åt inte upp allt på tallriken. Drack faktist juice.

Vitkål som "snacks" när suget kommer, det går att göra mycket goda varianter av pizzasallad som är kcalsnåla. Oliver har jag även smält i mig en hel del, det är väl inte att rekomendera men jag hade två burkar ståendes. Oliver e ju så gott.

Mycket mackor, jag är inte så mycket för att laga mat och det går fort. Mackor är nog det jag äter mest. Jag får väl döpa denna extremt unika och speciella diet till Mickes Mack Diet. Nu kör jag även ost och salami etc på men kommer mer gå över mot kcalsnåla alt som bla skinka.

Den enda dagen där jag gick lite över dietmålet var igår på grund av chokladen.

Vikt 89,4, - 1,5 kg.
 
puhh dieten hat gått sådär då jag bla TOKsvullade igår

jag får hoppas jag bara bundit upp en massa vatten i går natt

vikt 89,3 - 0,1 totalt - 1,6
 
Då har första veckan gått.

Träningen har varit mycket sparsam

Vad äter jag då? ungefär som vanligt, på mc donald men då två hamburgare och ett glas vatten.

Drack faktist juice.


Mycket mackor, jag är inte så mycket för att laga mat och det går fort. Mackor är nog det jag äter mest.


Den enda dagen där jag gick lite över dietmålet var igår på grund av chokladen.

Vikt 89,4, - 1,5 kg.

puhh dieten hat gått sådär då jag bla TOKsvullade igår

Trollar du eller skojar du med oss? Sparsam träning, äter på Mackedonkan, dricker juice, mycket mackor och sen choklad på det + lite TOKsvulla...
 
allt handlar om att äta två mackor istället för tre, då går man ned vilketsom, två hamburgare på mcdonalds är 540 kcal
 


Nja... Får vara, men inte nödvändigtvis. Och då ska det tydligt framgå på förpackningen att det är sötad juice enligt LIVSFS 2003:18.
Men som redan nämnts: Fruktsocker är också socker och tas snabbare upp än rörsocker. Det gör att juice är tveksamt om man vill hålla en jämn blodsockernivå, oavsett om den är fabriks- eller hemgjord.

Äter man hel frukt får man fortfarande i sig fruksocker, men eftersom fruktköttet måste spjälkas först blir tillförseln jämnare.
 
Mjölet i brödet, men även degen är socker, åtminstone frövitan.
Men eftersom socker är billigt är tillsatsen vanlig, förutom att den löser vatten, dvs ökar profiten än en gång.

De tre-fyra msk man behöver för C-vitamenernas skull lär inte tillföra speciellt många kcal socker eller fruktos, det är bara det att när jag stoppar in salldad och en kycklingburgare, utan bröd, ser jag ungdom som dricker X-stora juice och color, där blir det socker och det syns....
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
4623 Motivationstävling 2010? Träning och hälsa 1

Liknande trådar