Barnkajak

Söker en begagnad barnkajak till 8-åringen som fick smak efter att ha provat min.
Jag vill ha en bra förstakajak som kan hålla 2-3 år innan det är dags för nästa steg. I första hand kommer den att paddlas i Ekoln och möjligen kortare turer på västkusten ibland.

Hittade den här på blocket men hittar inte så mycket mer information.

 
Vi hade en snarlik Point 65 till barnen. Inte idealisk. Däcket och främre delen av sittbrunnen var väl högt för bekväm paddelrörelse för korta personer. Men funkade var trygg och barnen gillade den. Jag sålde den vidare för ca 10 år sedan.

Thure
 
Senast ändrad:
Havspaddeln mini är ju ett bra alternativ och bra pris just nu.

Jag funderar på om ett alternativ är någon lite längre, riktig kajak, typ Tahe Lifestyle Solo. Finns det andra liknande som kan tipsas om?
 
Begagnad glasfiberlåda som t ex VKV Kåre kan vara ett alternativ. Eller en plastforslåda. För mindre barn verkar EricLs förslag intressant.

Thure
 
Senast ändrad:
Vår äldste son började paddla Reval Mini (inte mini LC som är en helt annan modell) vid nio års ålder och fortsatte tills han blev för lång. Går att paddla tills en är 175cm lång ungefär. Finns bara som kompositkajak, inte plast.
 
Denna dök upp i mitt flöde.
Ser vettig ut.

Thure
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Breddan1 Hyra barnkajak Paddling allmänt 1
tuva99 Söker barnkajak Paddling allmänt 13
kuiva barnkajak Paddling allmänt 2

Liknande trådar