Re: Lager
Min valla (pappas) är väl minst 10 år den med, SWIX. Får prova nån dag framöver att lägga på många lager valla och det mesta under spannområdet. Vad gör det för skillnad med grundvalla? Någe sånt har inte jag
Tommy E; sa:Det är nog rätt individuellt hur många lager folk lägger. På mina mjukare skidor lägger jag minst 5 lager inklusive grundvax. De hårdare 7-14 (!) lager beroende på före, åklängd och risk för ifysning. Alla lager täcker förstås inte hela fästzonen utan läggs där spannet är som störst.
Nog kan vallor säkert åldras men jag har åkt på gamla hederliga SWIX-vallor med mer än 10 år på nacken i byrålåder utan att drabbas så hårt av bakhalka som du verkar ha. Jag tror inte att det är där som problemet ligger.
Notera att jag inte är expert på området utan en glad motionär som åker ca 7 mil/vecka. Det finns säkert mer drivna vallaexperter än jag.
/Tommy
Min valla (pappas) är väl minst 10 år den med, SWIX. Får prova nån dag framöver att lägga på många lager valla och det mesta under spannområdet. Vad gör det för skillnad med grundvalla? Någe sånt har inte jag