Så här har det hållit på i tråden sedan den började. Jakt med båge för inte till fler skdaskjutningar. Det är erfarenheten från länder där det varit tillåtet länge. Bågen fungerar mycket bra och pilen dödar väldigt effektivt. Ofta mer effektivt än en kula på samma ställe. Där emot vi en halvtaskig träff ger ett pilsår djuren mycket större chans till överlevnad. Bågjakt är bra och humant men det tar längre tid att komma till skottläge och fälla sina vilt. Det är väll ändå upp till varje jägare vad man vill lägga sin tid på ?
Ja, det är en mycket annorlunda jaktform. Vad är det som är så jävla illa med det ? Jag har följt era inlägg genom många trådar och vet inte om jag ser er som seriösa jägare- däremot djävligt seriösa (men dåligt pålästa och inskränkta) snackare. Indianer och cowbys !- idiot. Jaktmarken som lekplats- ska det inte vara kul att jaga ? Köp ditt kött i stället då.
Pilbåge fungerar men är inte lika kötteffektivt för de som vill fylla frysen räcker inte det ?
Jag tycker att det är kul att jaga men jag tycker inte att det ska vara en anledning att göra lek av den, att gå ut i skogen med pilbåge för att jaga höll vi på med som smågrabbar. Det stora flertalet slutar med det när de blir vuxna män. Jag tycker nog att det är pilbågsskyttarna som ska nöja sig med att utöva sin hobby på djurfigurer av papper och köpa sitt kött istället. Jag nämnde det tidigare, det har inget att göra med hur många böcker, eller Gunn´s&ammo man har läst. Det handlar om att man nångång måste välja om man vill vara en pojke eller man.