Tear Aid (typ A) funkar till det mesta och sitter väldigt hårt. Den är lite elastisk så den är perfekt till sånt som behöver kunna röra sig lite, typ liggunderlag.
Spinnackertejp är jättetunn ripstopväv med klister på ena sidan. Vattentätt. Sitter inte riktigt lika bra som tear aid, på gott och ont. Men den sitter absolut bra nog för det mesta som inte behöver bära någon vikt. Perfekt för att laga tunna tyger som regnjackor och tält. Extra bra vid de tillfällen då man vill tejpa både in och utsida eftersom den är så tunn. Tear Aid kan kännas lite tjockt när man klistrar från bägge håll.
I övrigt använder jag skavsårstejp som lagningstejp. Leukoplast blir bra för temporära rejäla lagningar.
Jag har ofta med både tear aid och spinnackertejp och skavsårstejp. Men i allmänhet tycker jag att det är bäst med så få alternativ som möjligt och istället ta mer av det man har så att man har tillräckligt mycket när man behöver laga något.
Ett par alkoservetter är bra att ha för att tvätta ytor innan tejpning.
Du får väl göra en silvertejpsmarknadsundersökningstest, och redovisa resultatet här, för att bevisa ditt påstående.
Frågan var inte till mig men jag använder mycket tejp på jobbet och bland folk som gör det är det allmänt känt att det är STOR skillnad på olika slags silvertejp/vävtejp/gaffatejp. En skillnad är att vissa är gjorda för fasta monteringar och lämnar hemska limrester efter sig medan andra är gjorda för att man ska kunna dra bort tejpen igen, t.ex. för att temporärt fästa kablar. Ta fel slags tejp och klistret fastnar på underlaget när du drar bort tejpen och tar enormt lång tid att tvätta bort, om det ens går.
Tesa som nämndes gör ju även silvertejp och annan slags vävtejp. Poängen man vill åt med silvertejp är väl att det är tejp som består av väv och därför håller bättre än tejp som bara är en plastfilm.