Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vy över Tärnasjöarna med hängbroarna mellan Ammarnäs och Hemavan tycker jag är otroligt vackert. Första fjällvandringen och man fick se detta vackra landskap. Bilden är 2003 när jag var där.
Det finns så mycket jag går igång på men jag gillar mest det ödsliga, långt bort från någon civilisation. Man blir så liten som människa och på något sätt religiös.
vid 04,30 var det när jag satt i en kanot med en kopp kaffe på bäverjakt med rikt fågelliv och en räv som förmodligen letade mat till valpar drog förbi över en bro i närheten...solen som värmde...mmmm
(tror räven var en tik lite kort i kroppen och inte så stor)
...vore att åka till Kamtchatkahakvön. Jag har alltså inte varit där, men ändå. Besök stället via Google Earth och kika på bilder, det verkar vara ett osannolikt vackert landskap med mycket vild natur. Dit skulle jag åka på långsemster om jag hade möjlighet.
...vore att åka till Kamtchatkahakvön. Jag har alltså inte varit där, men ändå. Besök stället via Google Earth och kika på bilder, det verkar vara ett osannolikt vackert landskap med mycket vild natur. Dit skulle jag åka på långsemster om jag hade möjlighet.
Varför... tja. Familj slukar just nu både tid och pengar. Utöver det är jag nybliven waranknaprare efter en hjärtoperation så jag håller inne med äventyrligheter tills jag vant mig med mitt nya jag. Men drömmar är ju till för att uppfyllas, så man vet ju aldrig
Finns många landskap jag lärt mig gilla under utövande av friluftsliv.
T ex Östersjöns skärgårdar, Nordnorges berg fjordar och skärgård i Lofoten och utanför Tromsö, Alperna, Toscanas kullandskap, Island, Andalusiens bergstrakter.