Sorgligt, men sant. Fjällräven-monopolet förnekar sig inte. Jag har skickat nedanstående e-mail till Naturkompaniet. Ska bli intressant att läsa svaret.
/Håkan
Subject: Administrationsavgifter i butik
Hej,
jag är på jakt efter en liten väska att sätta på avbärarbältet på min ryggsäck. Eftersom jag kände till Fjällrävens QA-system så kollade jag på Naturkompaniets hemsida (ni är ju i samma koncern). Hittade vad jag sökte och åkte ner till Naturkompaniet på stan för att inhandla varorna. Tyvärr fanns bara själva hållaren hemma, men visst väskan kunde man beställa hem. För ca 270 SEK plus en administrationskostnad (?) på 105 SEK.
Vad är detta? En butik som saknar en vara som ingår i butikskedjans sortiment brukar inte ha några större betänkligheter över att ta hem varan víd nästa leverans el. motsv.
Jag har några frågor: Denna extra administrativa avgift, är det ett "olycksfall i arbetet" eller en medveten strategi? Om "olycksfall", när kan det åtgärdas? Om medvetet, har ni för avsikt att lägga på andra avgifter också, för tjänster i samband med köp et c?
mvh
Håkan Karlsson
/Håkan
Subject: Administrationsavgifter i butik
Hej,
jag är på jakt efter en liten väska att sätta på avbärarbältet på min ryggsäck. Eftersom jag kände till Fjällrävens QA-system så kollade jag på Naturkompaniets hemsida (ni är ju i samma koncern). Hittade vad jag sökte och åkte ner till Naturkompaniet på stan för att inhandla varorna. Tyvärr fanns bara själva hållaren hemma, men visst väskan kunde man beställa hem. För ca 270 SEK plus en administrationskostnad (?) på 105 SEK.
Vad är detta? En butik som saknar en vara som ingår i butikskedjans sortiment brukar inte ha några större betänkligheter över att ta hem varan víd nästa leverans el. motsv.
Jag har några frågor: Denna extra administrativa avgift, är det ett "olycksfall i arbetet" eller en medveten strategi? Om "olycksfall", när kan det åtgärdas? Om medvetet, har ni för avsikt att lägga på andra avgifter också, för tjänster i samband med köp et c?
mvh
Håkan Karlsson