cykelstina; sa:Bemötandet skiljer också: hos Uteliv kommer en expedit fram med en gång och undrar vad de kan hjälpa till med och de delar med sig av sina erfarenheter. Säger man att man bara vill titta så låter de en vara. På NK sitter expediterna i kassan och väntar på att man ska komma och hämta dem.
/Stina
I och för sig så är det ju något som skiljer mellan olika personer. Jag tycker att hos KG Johnsson i Solna så får jag bra professionell hjälp, samt får vara ifred om jag så vill.
Hos tex Fliesbergs så får man ibland leta som fan efter en expedit och ibland vore en expeditsmälla bra att ha då de svärmar som bäst.
Så det hela tror jag är beroende på vilka som jobbar i en viss butik, mera än vilken kedja en butik tillhör.
Det är intressant vilka regler olika butiker har för att ta hem saker som inte är ur standardsortimentet, men det enskilda bemötandet säger väldigt lite om en kedja.
mvh Christian
PS. Hos KG fick jag ta hem saker som han absolut inte ville sälja (bommullskjortor från Lundhags som jag gärna använder till vardags, men ej i fält. Och som han ej tycker skall vara i fält och därför ej säljer.)