Inte för att bråka men är det inte ett bra system att saker provas.
Eller vill ni stå utan för lagen. Alla är inte lika ärliga som du.
Inte för att bråka men är det inte ett bra system att saker provas.
Varför ska en jägare som kanske sitter och ser på en björn i 30-40 minuter för att se att inga ungar finns i närheten bli polisanmäld när det finns mjölk i juvret? Jägaren har gjort vad den har kunnat för att försöka avgöra om det är en hona med ungar eller inte, en björn har ju inga avslöjande horn som en älg har så det är ju inte direkt stor skillnad mellan en björnhona och en björnhane. Trots detta så blir det automatiskt polisanmälan, varför?
Varför ska jägarkåren behandlas annorlunda än alla andra och behandlas som skyldig tills motsatsen har bevisats?
Det är en själslig vänskap i så fall.Betula pendula
Ledsen men Huggis, ChristerMattsson och consono Jag tror att ni är troll som bara vill provocera. (Ni känner uppenbart varandra)
Tänk om det är fler som gjort samma sak?Jag vart tvungen att erkänna att jag skrivit som jag gjort för att få dra igång en diskussion men att jag står för allt jag skrivit men kunnat använda ett annat språk.
Jag trodde att det bara var jag som höll på med flummigt "troende". De kanske fattade fortare än vi eftersom de känner dig, det borde underlätta i alla fall.De sa att de har de redan fattat det men att det troligtvis inte spelat någon roll för er.
Det är den situation som jägare står inför, vi skjuter ett djur efter konstens alla regler och blir trots det anmälda för misstänkt jaktbrott. .
Ja man gör en utredning. men det visste du ju redan innan du sköt. Finns ett mycket enkelt sätt att vara laglig och ändå undgå denna utredning. Det är ditt val.
Nej jag kan inte se om det är en hona. Tror inte jag påstod det heller. Men det finns klara och tydliga regler. Om du skjuter en björn vet du vad som händer. Vill du avstå från detta så skjut inte. Skitenkelt.
Just att det tydligen inte är glasklart om det är hona eller hanne är väl antagligen en av orsakerna till att man just vill utreda det hela. Det är väl bra mycket bättre än att gå till fällande dom utan utredning?