Visst är det så
En scout tar hänsyn och accepterar sina medmänniskor, det är väl scoutmetoden i sig kanske?
Vad som hände med kyrkan är att jag gick särskolan vilket bara vart ett kaos, och jag är som jag är då, klarar skolan inte av att anpassa min utbildning till min egen nivå så klagar jag till dom fixar det, efter 7 terminer gick jag in i väggen, sökte stöd hos min ledare på kyrkan men det vart för mycket för henne, nu har jag pratat med henne, 2 gånger på 4,5 år i princip, även ungdomarna vände mig ryggen.
Så kyrkan ska man inte ha förtroende för, fanns inte ens intresse av att lösa konflikterna utan jag var rökt!
Tur jag har rättigheter, kommunen har fått lagt ner mycket tid på mig och nu ska jag få stöd igen p.g.a. min ensamhet och isolerad.
Nog med det,nu blir det scoutsnack.
Jag skulle vilja ha en scoutgrupp där man jobbar mycket med lära känna övningar, arbete där man kan bygga upp ett förtroende för varann för och känna att man litar på varann och jag som har erfarenhet av att sova på en 1cm liggunderlag och sovsäck, skulle verkligen se fram emot mycket lägerverksamhet även om det är fredag 17.00-lördag 15.00.
En nattsläger på en lokal eller liknande som inte är alldeles för svindyr.
Jag tror man kommer långt på en sån verksamhet, man känner att man litar på varann, känner tillit för varann, vissa personer kan ju tycka att det känns konstigt att bara gå omkring i kanske badbyxor och bikini, men att man då har en hel de bad och lite kanotverksamhet där folk känner att dom vågar prova och vara med och alla litar på alla.
Funderar på att göra mi tt projektarbete i "hemsidesform".
Jag följer med i diskusen här och så ska jag försöka utveckla min
http://www.oviksper.se