Re: Re: Re: Re: Re: Re: Komprimering?
Tråden går uppenbarligen på övertid. Ämnet var kompression av packning vilket flertalet tycks ha glömt. Det är dock uttömt.
Alldeles bortsett: varför tjata? Varför lägga sig i?
Den accepterade sociala tonen i Sverige är att man inte lägger sig i; man får därför räkna med närmast fientliga reaktioner om man gör det. Själv tycker jag inte om fientliga reaktioner så jag låter bli.
millimeter; sa:Jag vill betona att hela situationen berodde på det klassiska fenomenet "bra att ha" vilket ledde till att vandraren ifråga hade såväl full ryggsäck som sista-minutentillägg till packningen. Därav impulsen "jag får ta det sista i händerna, det är ju bara 16 km" Men jag tjatar såklart på vandraren för att få henne/honom att banta ner dessa "bra att ha"-grejer. Det går trögt..
Jag håller helt med om det motbjudande i att vandra med händerna upptagna!
Tråden går uppenbarligen på övertid. Ämnet var kompression av packning vilket flertalet tycks ha glömt. Det är dock uttömt.
Alldeles bortsett: varför tjata? Varför lägga sig i?
Den accepterade sociala tonen i Sverige är att man inte lägger sig i; man får därför räkna med närmast fientliga reaktioner om man gör det. Själv tycker jag inte om fientliga reaktioner så jag låter bli.