Kanske det...tigertamjaren; sa:Fredrik: Vi läser antagligen samma nätblaskor...
Testerna har gjorts som en del av ett arbete med att förbättra testmetoderna och göra testerna säkrare och mer tillförlitliga. Då finns det en viss poäng i att göra testerna även om jag på rak arm har svårt att se poängen i att göra det. De har dock inte gjorts som ordinära dopingtester i syfte att kunna hitta och sätta dit någon som varit dopad vilket många som bara följer det vanliga allmänna mediebruset lätt kan förledas att tro.Frågetecken kring åldern och tillförlitligheten på proven finns ju också såklart. Men fråga kolon: Detta måste ju såväl WADA som LNDD ha känt till på förhand. Ändå tyckte de uppenbarligen att det var meningsfullt att genomföra sina tester. Jag menar, om man nu visste att proven var förstörda/värdelösa, varför utförde man i så fall testerna på dem?
Precis. Då kan man fråga sig vad l'Equipes "hidden agenda" är. Det enda de lyckats åstadkomma hittills är att skapa misstro. Personligen så tycker jag att hela hsitorien är det svåraste slaget någonsin _mot_ kampen mot doping då det verkar finnas uppenbara brister när det gäller integriteten. Jag tycker nästan synd om Dick Pound som trots att WADA inte är en part ändå kommer att få dras med "resultatet"...Dessutom går ju chiefen för LNDD i god för testernas tillförlitlighet. (Dock pekar inte han ut provlämnaren (Armstrong), det är det ju L´Equipe som gör).
Jag föredrar en riktig Soupe à l'oignon!Allt som allt en fransk löksoppa så god som någon.
[Ändrat av haskell 2005-08-29 kl 13:36]