• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Apropå "massvaccinationen".....

Hittade den här videon nu:
http://www.dailymotion.com/video/x9mh9f_swine-flu-1976-propaganda_webcam

Visar gammal influensa från 1976, på 60minutes, och vad som hände då...

Hmm.. ?
0,009 procent av de som tog vaccinet 76 stämmer staten för "eledged!" påverkan decennier senare. Ja, vaccin kan ge bieffekter, om det nu ligger något i det. För övrigt verkar allt vara en anka och konspirationsteori, FN och WHO? Nja.

Generelt är det inget ovanligt att det vaccineras av ekonomiska skäl. Samhällsekonomiskt kan det vara bättre att fler är friska och produktiva, och färre tär på en sjukvård med begränsade resurser som kunnat användas till annat. Två av mina senaste arbetsgivare bjöd samtliga på influensavacccin. Det är inte främst av omtanke för mitt personliga väl och ve, utan den påverkan mitt och andras hälsoläge har på företagets intäkter. Färrre sjuka kostar mindre och ger mer. Vaccin är som att betala en försäkringpremie.

Om det behövs ett vaccin, är verkningsfullt, i det här fallet vet jag inte. Misstag begås ju med läkemedel, som med neursedyn för 50 år sedan. Men att FN mfl skulle konspirera som journalisten vill göra gällande är för osannolikt, tycker jag.

Raskesven
 
Ja, herrejösses vilken soppa.. haha.. ja kanske en anka och konspirationsteori! Men kaffen i halsen fick man! Nä, nu drar jag på semester! ;)
 
Om det behövs ett vaccin, är verkningsfullt, i det här fallet vet jag inte. Misstag begås ju med läkemedel, som med neursedyn för 50 år sedan. Men att FN mfl skulle konspirera som journalisten vill göra gällande är för osannolikt, tycker jag.

Raskesven

Skillnaden mellan Neurosedyn (Thalidomid) och influensavaccin är att Neurosedyn var ett helt nytt läkemedel som man förbisåg en faktor hos under utvecklingen. Influensavaccinet är tekniskt sett samma läkemedel år efter år med den skillnaden att man odlar upp det på nya influensastammar utifrån bedömningar av vilka influensavirus som kommer ta en tur runt jorden det kommande året. Så med tanke på hur många influensavaccineringar som utdelats hittills kommer även svininfluenseviruset vara säkert.

Sen är det bara välja vilka konspirationsteorier man går på. För övrigt bor Elvis i min källare. Han satt och drack the med Michael Jackson igår.
 
Men att FN mfl skulle konspirera som journalisten vill göra gällande är för osannolikt, tycker jag.

Raskesven

FN kan ju inte ens komma överens om på vilket sätt (om ens om) de ska vara arga på nationer som begår folkmord, att de skulle genomföra en masskonspiration mot hela världens befolkning... Ja, det verkar minst sagt osannolikt.

Vad gäller CBS-avsnittet så var det alltså 4000 av 48 000 000 alltså 0.0083% eller cirka en på 50 000 som vaccinerades blev eventuellt skadade av vaccineringen.

Om vi jämför med årets (2008-2009) influensa som har en dödlighet på knappt 0.1% skulle jag ta vaccinationen vilken dag som helst eftersom matematiken är enkel; femtio gånger fler dör på grund av influensan än som eventuellt blir skadade av vaccineringen, för att inte tala om att medicinen gått framåt något de senaste decennierna.

För övrigt hittade jag många som skriver att Talibanerna smugglar svininfluensan runt världen för att skapa kaos världskaos, låter i förhållande till NWO-konspirationen som betydligt smartare (och ur Occam mer logiskt) drag än att bomba byggnader, kommer döda fler och skapa betydligt mer kaos i västvärlden.
 
Det är bara hittepå det här med svininfluensan och fågelinfluensan. Det är de stora medicinföretagen som pumpar nyhetsbyråer med krisrapporter från mutade forskare för att skrämma folket till att köpa medicin.
 
Det är bara hittepå det här med svininfluensan och fågelinfluensan. Det är de stora medicinföretagen som pumpar nyhetsbyråer med krisrapporter från mutade forskare för att skrämma folket till att köpa medicin.

Visst är det så, influensan är ett påhitt... du glömmer de andra stora bluffarna "AIDS" och "Cancer"... Tänk så många stackare som dött i onödan bara för att nån har hittat på dessa sjukdomar

(OBS! Jag är ironisk...)
/M
 
Är det inte bättre att ta sitt tält och vandra ut till en obebodd plats och vänta tills infuensan är borta? Om man även tar med sig datorn och en satelittelefon kan man följa utveckling genom Utsidan

Jag drar imorgon :)

/Stellan