Fick en obehaglig känsla när jag hörde på radion att massvaccineringen som skall ske i Sverige, inte bygger på att svinpesten är livsfarlig eller svårbehandlad, utan det var "ur Ekonomisk synvinkel nödvändigt", vad blir nästa för slags massvaccination "ur ekonomisk synvinkel nödvändigt" ?
Blir det en mot att stå ut på jobbet med sämre lön, orka mera, eller dämpa känslor o tänkande beträffande livsvillkoren nuförtiden, politik o sånt ?
Är det bara jag som kände av ett framtida tänkande beträffande vaccinationer ur ekonomisk
synvinkel nödvändig sådan, då staten etc. blir lidande annars...
Är jag paranoid som tänker så här !
Kom o tänka på "depressionen på 30 talet, tänk om staten sett det nödvändigt nu under finanskrisen att ge alla en "positivmedicindos", typ lyckopiller så folk orkar kämpa på o söka jobb som inte finns etc..."
Nåt liknande beteende har visst USA sysslat med på 60-talet, brrrrr .....
Blir det en mot att stå ut på jobbet med sämre lön, orka mera, eller dämpa känslor o tänkande beträffande livsvillkoren nuförtiden, politik o sånt ?
Är det bara jag som kände av ett framtida tänkande beträffande vaccinationer ur ekonomisk
synvinkel nödvändig sådan, då staten etc. blir lidande annars...
Är jag paranoid som tänker så här !
Kom o tänka på "depressionen på 30 talet, tänk om staten sett det nödvändigt nu under finanskrisen att ge alla en "positivmedicindos", typ lyckopiller så folk orkar kämpa på o söka jobb som inte finns etc..."
Nåt liknande beteende har visst USA sysslat med på 60-talet, brrrrr .....