Alpinistryggsäck?

Jag har en Osprey Ceres 38 och den funkar utmärkt till dagsturer eller tvådagarsturer (även vintertid). Ganska stora 38 liter och där finns allt som kan behövas vid alpinklättring med mera. TYvärr är det precis som någon här tidigare nämde. Skidfästena på Ospreys väskor (eller i alla fall på denna) är lite klena. Mitt ena plastspänne gick snabbt i sönder och jag byte genast ut båda till rejäla packremmar med metalspänne som jag kortade ner, så nu är det problemet löst. För övrigt sitter Ospreys säckar perfekt(på min rygg). Lycka till i ryggsäcksdjungeln!

Efter lite betänketid och mer provning tog jag idag en tripp till Uppsala och besökte Fjällskog. Efter att ha provat en hel del så kom jag i alla fram till att Osprey Exposure 50 var den som passade mig bäst. Tack för det tipset Vandaren. Om ett tag så kommer den att hårdtestas varpå recention kommer senare.

pimmen; sa:
Ser skidfästena klena ut på Osprey Switch? Hur och var? Jag har burit många "relativt" feta skidor med min säck (40+5) och har inte reflekterat över klena fästen.
---
/pimmen
Jag menade att de såg klena ut på bilderna, inte i verkligheten. Lite oklart från min sida.

Tack för alla svaren än en gång.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg