Med tanke på vad jag skrev i denna tråd http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?threadid=52822 och vad jag fick för svar tänkte jag undersöka intresset för att starta antingen en alpin sektion inom t ex Stockholms Klätterklubb, eller en egen helt ny klubb/förening i Stockholm med inriktning på:
- Alpin snö, is och mixklättring
- Big Walls och aid
- Traditionell klippklättring
- Skidbestigning
- Resor och miniexpeditioner
- Kontakt och utbyte med liknande klubbar i andra länder
Vitsen med det hela är att med mer homogen inriktning, så blir det troligen mindre tjafs och ffa mindre kompromissande rent organisatoriskt.
Jag skulle själv vilja vara medlem i ett sådant lokalt nätverk/förening/klubb, men är väl ingen föreningsmänniska i sådan bemärkelse att jag ensam kan starta något liknande.
Att jag nämner Stockholm är mest pga ren egoism iom att jag bor här själv, samt att det troligen finns störst chans rent kvantitativt att hitta likasinnade här, inte min mening att diskriminera någon pga bostadsort.
Tror ni detta kan vara nåt att bygga på?
/K
- Alpin snö, is och mixklättring
- Big Walls och aid
- Traditionell klippklättring
- Skidbestigning
- Resor och miniexpeditioner
- Kontakt och utbyte med liknande klubbar i andra länder
Vitsen med det hela är att med mer homogen inriktning, så blir det troligen mindre tjafs och ffa mindre kompromissande rent organisatoriskt.
Jag skulle själv vilja vara medlem i ett sådant lokalt nätverk/förening/klubb, men är väl ingen föreningsmänniska i sådan bemärkelse att jag ensam kan starta något liknande.
Att jag nämner Stockholm är mest pga ren egoism iom att jag bor här själv, samt att det troligen finns störst chans rent kvantitativt att hitta likasinnade här, inte min mening att diskriminera någon pga bostadsort.
Tror ni detta kan vara nåt att bygga på?
/K