Allemansrätten.

Jag gillar hundar - speciellt stora!

De där små bjäbben har för lite huvud för att vara pålitliga.

Jag tycker det är så gulligt att se "ilskna" hundar som tokviftar på svansen - och folk som springer all världens väg i onödan.

Re: Jag gillar hundar - speciellt stora!

Duracellkaninen; sa:
De där små bjäbben har för lite huvud för att vara pålitliga.

Jag tycker det är så gulligt att se "ilskna" hundar som tokviftar på svansen - och folk som springer all världens väg i onödan.

*skratt*

De e därför kuperingsförbudet e så bra..

Inte är jag så dum...

...att jag klipper staket och avlivar hundar i samma vända heller. Jag vill ju inte ge bonnpatte ett nyklippt staket att visa upp för farbror polisen.

(Varvid vi kanske kan släppa denna sommarlovsföljetong, även om den roar mig. Dessutom äger jag ingen bössa.)

Summan av det hela är att så långt lagen är intresserad finns det stora möjligheter både för markägare att hindra frilufsare och för frilufsare att ignorera trilskande markägare.

Det finns också väldigt många hektar i landet för att göra detta til en fråga bara för de som absolut vill krångla, eller de som totalt saknar normal hyfs.

Jag anade allt det

Dobermans är riktigt snygga med svans, men det blir helsickes mycket svårare att se om de verkligen är putta efter en kupering!

Pust

Nej. Jag tog med Machiavelli för att jag inte tycker ändamålen helgar medlen.

Det är inte ok att ta en ståndpunkt och argumentera för den bara för att provocera. Eller ens för att få folk att tänka.
Det är bara oärligt.

Det är möjligt att du har sunda åsikter och ett klokt och klart resonemang och alla möjliga goda avsikter. Men det döljer du väl.

Re: Pust

engdell; sa:
Det är inte ok att ta en ståndpunkt och argumentera för den bara för att provocera. Eller ens för att få folk att tänka.
Det är bara oärligt.

Det håller jag inte med om.

"Bonnpatte" är långt ifrån en utrotningshotad art. Markägare som sätter upp stängsel och släpper ut tjurar i strövområden bara på jävelskap finns i verkligheten.
Likaså sommarstugeägare som med olika medel försöker hävda tomträtt på badplatsen eller sätter upp skyltar med "Privat" i naturhamnen.
Det går historier om livsfarliga rep över stigar för att stoppa cyklister och sabotage av naturliga firningsankare och andra vansinnigheter.

Jag tar hellre diskussionen med en låtsad tjurskalle här än med en riktig i skogen.
En djävulens advokat är nyttig ibland.

Re: Pust

engdell; sa:
Nej. Jag tog med Machiavelli för att jag inte tycker ändamålen helgar medlen.

Oavsett vad du tycker om mitt sätt att debatera så tycker jag att vi har kommit fram till ganska mycket mer än bara lögner och hårda ord i den här tråden. Vi har tittat på ytterligheterna gällande markägarens rätt kontra allemansrätten, vi har ju till och med dammat av en gammal dö Italienare. I och med ytterligheterna dragits fram från båda hållen så har vi kanske fått en ökad förståelse för varför det blir problem.. Som Gustav sa, hellre här än i skogen.

/Djävulens advokat

[ Jag kommer ihåg en otäck händelse förra året: Det var en gubbe som tyckte att grannens hästar drog till sig flugor så gubben sköt grannen när han var uter och red på den gemensamma vägen, e det nått man bråkar om på landet så e det jakt och vägar ]

.
[Ändrat av FJS90/91 2003-06-26 kl 10:42]

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Duracellkaninen Allemansrätten under utredning Klättring allmänt 7

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg