GustavOh; sa:
Det löser sig serru.
Självklart hade jag ett fullt godtagbart skäl till att ha bössan med mig. Jag var ju på väg till din granne (du vet han som legat i fejd med dig om tomtgränsen i tio år). Han funderar på att köpa en likadan bössa och ville låna min för att provskjuta.
Ja sedan anföll din hund och vad kunde jag göra?
Precis så jävligt kan det bli.. Jag tror iofs att du får svårt att förklara det för Polisen.
Det blev ganska bra:
Gustav skulle ut och klippklättra på sitt nya favvoplace, problemet var den folkilskne bonnläppen Patric som hade stängslat hela området med ett 3meter högt viltstängsel med tillhörande 32jouls el-aggregat. Med detta i tanken så tog Gustav med en bultsax för att kunna ta sig in till den underbara klippan, Gustav visste oxå att bonnläppen Patric hade en folkislken gråhund med damp... För att rädda sig ur en farlig situation så beslutade sig Gusten att ta med sig sin gammla hagelbrakare och en kompis utan problem med att ljuga för rättsväsendet om det skulle behövas...
Sagt och gjort Gustav och hans lögnaktige polare åkte ut till klippan, vid stängslet så fick bonnläppen Patric syn på dom genom sin kikare och släppte omedelbart damp-hunden.. När Gustav nästan var igenom viltstängslet så anföll gråhunden, men Gustav var beredd och slet fram hagelbössan som både var osäkrad och laddad.. PANG!!
Vad händer i nästa avsnitt:
Träffade Gustav Gråhunden, om inte vad gjorde polaren?
Såg Bonnpatte vad som hände med sin kikare och så så fall var hans studsare laddad?
Vem var den omoraliske polaren, var det kanske den ökände polaren Per eller vems kalsonger tappades..
Kontentan borde vara: Fråga markägern om lov innan man börjar med aktiviteter som man vet kan vara störande, det kostar så lite... Det brukar sällan funka att fråga efter markägaren satt sig på tvären. Hittar man ett grynt ställe på någons mark och markägeren ger sin välsignelse så gör det till ditt smultronställe, sprid inte ut det så att det blir överbefolkat, då blir det problem igen. Med en enkel fråga i rätt tid så brukar det mesta att lösa sig, skulle markägaren vara en tvär en så finns det faktiskt andra ställen att klättra på, man måste inte tvunget skapa en fejd över en sketen klippa..