• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Aktiehandel

Många här på forumet som pysslar med aktiv aktiehandel? Jag är en av dessa och skulle tycka det vara roligt att diskutera lite aktier med friluftsmänniskor. Tanken slog mig bara :)
Finns fler här som jag?

Själv sitter jag på lite oljeaktier och väntar på att Morphic ska sjunka mer, då jag införskaffar mig en trygg stigning medan man ligger inne i lumpen. :)

lets discuss !

/ekstam

Senast ändrad:
senare...

Jag kommer syssla med börshandel efter studenten, då jag kan koncentrera mig mer med gott samvete på det. För tillfället har jag bara pengar i väldigt "lågriskiga" fonder.

Vänta bara några år till jag har köpt upp alla friluftsföretag och tjänar storkovan på alla era dyra intressen! :)

/Rasmus

Porr och vapen, det är mina tips om man vill bortse från moral. Det gör nu inte jag, men så har jag inte mkt pengar heller :)

Ja du... hmmmm....

Det svider ju å erkänna att du tyvärr har rätt:( Man kan väl dra det ännu längre, allt som drabbar människor (viss mån även djur) kan man också göra stora pengar på. Du nämner porr och vapen, sedan har vi droger och prostitution.

Något som kan verka harmlöst är ju spannmål men titta på alla fattiga länder där detta odlas i "Miljöns tecken" där svälter folken.

Etik o moral är inte lätt att kombinera med snabba pengar.

oetisk fond

Porr och vapen, det är mina tips om man vill bortse från moral. Det gör nu inte jag, men så har jag inte mkt pengar heller :)

Någon bank, minns inte vilken, erbjöd tidigare oetisk fond, som placerade just i företag som handlade med tobak, olja, porr, alkohol och annat som av vissa kan uppfattas som oetiskt. Vill minnas att den gick ganska bra.

/Patrik, som inte gärna spelar på aktier

mycket intressanta åsikter som denna tråd väckte.
tyvärr har ni väl rätt vad gäller detta, dock kanske ni överdriver en aning.

aldrig hört talas om en fond som pysslar med dessa saker. vet du vilken bank det var?

Var svenska staten eller något liknande som hade en massa aktier i amerikansk vapenindustri samtidigt som staten var emot Irakkriget. Kommer jag ihåg rätt?

/Rasmus

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg