• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Aktiehandel

mycket intressanta åsikter som denna tråd väckte.
tyvärr har ni väl rätt vad gäller detta, dock kanske ni överdriver en aning.

aldrig hört talas om en fond som pysslar med dessa saker. vet du vilken bank det var?

Då jag googlade fann jag bara videfund som redan nämts - det var kanske den jag for efter men i dagen internationella kan den säker nås på något sätt även från Sverige.

Här finns en artikel om den
http://www.realtid.se/ArticlePages/..._Realtid805/20070205161707_Realtid805.dbp.asp

Jag vill varken uppmana eller avråda - var och en får ta sina beslut.

/Patrik, som aporpå etik ser rapports årskrönika på SVT1 där någon precis sa något i stil med att 2008 års största dolda folkmord är att tillverka bilbränsle av fullvärdig människoföda

Porr och vapen, det är mina tips om man vill bortse från moral. Det gör nu inte jag, men så har jag inte mkt pengar heller :)

Med tanken på hur mycket som produceras privat och fildelas så är nog första alternativet ett förlustprojekt. Däremot vapen, minröjning, personsäkerhet, det kan nog vara lönande... Om inte du sattsar i ett läkemedelsföretag som gör ett genombrott med någon medicin.

Kollar man börsen för 2008 så känns det inte som det är rätt tid att satsa på aktier. Kanske kan man satsa på företag som vräker personer eller som driver in skulder. Är Hells Angels börsnoterat?

/Stellan

Kollar man börsen för 2008 så känns det inte som det är rätt tid att satsa på aktier. Kanske kan man satsa på företag som vräker personer eller som driver in skulder. Är Hells Angels börsnoterat?

/Stellan

Nja, det är tvärsom så att aktier är billiga just nu och det är väl då man ska köpa. Dock är det inte den redan passerade utvecklingen som avgör om det är lönsamt att satsa. Det är utvecklingen i framtiden. Det besvärliga är att man inte vet så mycket om den.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg