Allt som allt gillar jag mitt tält, man lär sig snabbt att ställer upp det rätt, enkelt att ställa upp och fälla ned (obs spänn aldrig vid "ligg-bågorna" innan den tredje bågen är i - vet folk som har gjort det och för det ena bli det trångt att få i bågen men det värsta är att den kan gå igenom tyget som jag vet har hänt folk - ta alltså den "rätta" ordningen och i med bågarna och sedan spänner man allting. kan kännas lite som att man springer runt tältet i början men man lär sig snabbt hur det går bäst och då går det fort och bra)
Problemet för mig är att sista bågen gått igenom tyget trots att jag inte spänt de andra två bågarna, bara satt i dem ordentligt. Jag har reparerat några hål, men senaste tälttur gick tredje bågen igenom tyget igen. Jag har granskat Expeds video några gånger och jag gör som de gör där. Det funkar bra när det är vindstilla, men det hela blir ju spändare när det blåser lite. Av någon anledning är det väldigt vindstilla på Expeds instruktionsvideo...
Exped har erbjudit sig reparera tältet åt mig. Jag har en maildiskussion med dem nu där jag hävdar att det är konstruktionsfel. Jag känner mig rätt missnöjd med tältet av denna anledning.