Låter som om långrev är det fiskesätt du tänker på. Bra gammal traditionell metod. Sällan tillåtet att sätta krok i Sverige numer men förstås effektivt. Du behöver krokar bly och lina. Möjlighet att hitta mask är väl nödvändigt. De långrevar jag sett är konstruerade lite annorlunda än det du beskrev och las väl ofta i med båt. Ska du ha drag och spinnare behöver du kastspö. Tänker du fiska strömmande vatten med metspö skulle jag starkt rekommendera att köpa glasfiberspö eftersom att Träspö av tillräckligt längd blir bra tungt. Det finns metspön som hopskjutna lätt får plats i botten på din resväska. Själv skulle jag köpt ABU vildmark 7 haspelspö, ca 5 meters metspö, bly, enkelkrokar, flöte för met och kastspö. Några spinnare av typen droppe eller mepps, storlek 3 samt skeddrag typ liten Toby och lillöringen. Hade jag rättigheter till det skulle även tagit med ett till två nät samt snöre det för att kunna dra det över en vik. Typ 1500 välinvesterade kronor om det gäller maten. Glöm inte saltet
Grejorna är lätta och tar just ingen plats i packningen. I vildmarken är det klart bättre tillgång på fisk än kött samt mycket snabbare och lättare att laga till.
Bosse