Har jag förstått saken rätt,
En Engblom vill åka till Alaska där han köpt mark. Han har funderingar kring själva arrangemanget och behöver råd. I akt och syfte att få råd registrerar han sig på detta utmärkta forum. Han vill ta med sig en bössa för att försvara sig mot ondsinta björnar och behöver alltså råd.
Tanken är även att köpa en bil så han kan transportera sig och två glada vänner till detta äventyr. En av vännerna förmodas ska fiska medan den andre hämtar vatten som jag förstod det.
En motorsåg skall även införskaffas för att raskt bygga en stuga. Stugan som kommer att byggas planeras även besökas nästa år men då på tre månader. Som trådskaparen poängterar är vederbörandes kunskaper i det engelska språket ringa och behöver även där hjälp.
Nu börjar det bli intressant. En rad av våra ständigt beredda vänner här på forumet tillskyndar med goda råd varvid tråden kan löpa på.
Jag funderar på om inte även jag ska bidra med något välmenande medan jag fyller på det halvtomma glaset med en gul vätska.
Tja, det ska väl vara det här med motorsåg då som jag är bekant med.
En väl slipad kedja är en källa till glädje i motorsågandets ädla konst. Så medtag även en rundfil i rätt dimension i förhållande till kedjan och gärna filmall därtill. Beträffande flatfil till underställningsklackarna även kallat ryttarna så ger jag rådet att inte fila ner mer än nödvändigt då sågen tenderar hugga och kasta.
Ja så där, nu har även jag bidragit med ett litet välmenande råd,
Skål på er föressten! 🦊🍸