En sak jag undrar över är om "hype" i det här fallet är nåt negativt?
Samt om det verkligen är relevant eller nyttigt att komma fram till om glappskridskokonceptet är ett Stockholmsfenomen med västkusten som nåt slags oppositionsparti?
Själv åker jag med Almgrens BC utan sidojustering och trivs med det. Jag åker inte jättefort och har bara åkt Vikingarännet som längst. Fast det känns för min del inte som om skridskolösningen på något sätt är det primära hindret för snabbare eller uthålligare åkning.
Om någon annan sedan behöver sidojustera, eller vill ha glappskridsko så har jag inget problem med det. Jag har ju kompisar som utifrån deras prestationer på isen säkert skulle åka bättre med nåt annat system än de har, så jag antar att det finns ett visst, eller stort, mått av individualitet i de krav som kan ställas på ett sko/skridskosystem.
Risken är nog alltså stor att det inte objektivt, fullständigt, slutgiltigt osv. går att fastställa att t ex SNS Pilot är det optimala systemet. Dvs även om man åker med det får man nog bita ihop och inse att andra tycker nåt annat system är bättre. OCH vice versa!
Personligen tycker jag dock att snön på isen är största problemet just nu...