Jag håller med dig om samtliga konstateranden John!... det är ett tungt kök, och det har stor packvolym. Det är driftsäkert och lättanvänt. /John
Men köket börjar också bli för värdefullt på samlarmarknaden för att jag ska tycka att det är försvarbart att ha det som mitt vardags-T25-kök - så jag bestämde mig för att bygga en värdig efterträdare - med den nya innovativa Polarisen som centrum.
Tändrännan är en sak som kommer att kräva / måste få en lösning - i o m att tystbrännarhatten förhindrar både påfyllning och tändning rakt uppifrån. Och Gunnar Finn-lösningen med det vävda glasfiberbandet finns definitivt med i funderandet.
En snabbkoppling mellan bränsleslangen och brännarröret skulle ytterligare förenkla packningen - och den där lilla Walther-kopplingen finns ju fortfarande att köpa. Med en / två? svarvade mässingsadaptrar (för att överlista brännarsystemens mystiska / ologiska val av gängstandarder) som måste dit så blir även detta en icke-fråga... Jag köpte en sån när jag lekte med att lösa den ingenjörsmässiga utmaningen att köra vätskeformig campinggasol i min Optimusbrännare. Vilket nu går alldeles utmärkt att göra - men GB74:an är enklare att använda...
Tekniska utmaningar är vad som gör livet värt att lev / njuta...
/Odd