Men varför just 100 grams?
... är kaffeberoende som varje riktig svensk
Gemba! Eller som Toyotajanen säger:
Genchi Genbutsu, fritt översatt: -"Gå & se efter själv!".
Får man raljera lite över sitt eget koketterande med det som är ens intressen & personlighet, utan att bryta mot stadgarna för en gångs skull?
Allt nörderi, oavsett disciplin, är en stor del av min hobby och min personlighet har 3 grova karaktärsdrag; Tysken, Svensken & Ryssen.
Tysken, han mäter, prövar, mäter igen, testar, testar en andra gång då han ytterligare finner en ytterligare angreppsvinkel.
Ryssen, det är han som tycker en PET-flaska inte bara är adekvat, utan faktiskt helt perfekt bränslebärare; den är inte bara lätt, den är dessutom billig & går att uppbringa varsomhelst i hela världen. Det är även han som eldar alkylatbensin i sitt Trangiakök (det sotade dock en hel del för den som har sot som en "Big no-no". Det är dessutom Ryssen som tar över när svensken inte kommer till skott, men något måste böja sig.
Svensken är pragmatikern som försöker sätta samman det bästa av Tyskens & Ryssens lärdomar & erfarenheter i alla situationer som är oklara. Dock är det en ojämn kamp, för när hjulen väl börjat snurra, då får alltid ryssen sista ordet om något skiter sig.
Förstår du inte att allt klokt tal om ditt hemmameckade lättkök & 100 gr gastänk (kroppsnära, fascistoid grytmysning etc.) får min tysk att hoppa jämfota av förtjusning, klappandes händer & gällt skrika: -JAWOHL!!!
Således måste även denna stig vandras för att i den sanna "Genchi Genbutsu"-andan genomlysas & granskas ur varje aspekt?!!
På torsdag ska jag rejda NK, sen måste jag tjacka en Windmaster också, men det får bli nästa månads beställning.
Vilken brännare är ditt "weapon of choice"..?
Vilka pajer passar bäst ur ett folieperspektiv till Trangia 27?
Återigen, underbara människor här, så ta allt mitt svammel med 3 stora nypor...
Ps. Kaffe? Självklart! Men det vattnet bär du i termos efter frukost, då sparar du några gram som du slipper bränna på att värma upp utrustningen varje gång du bara kokar småvolymer.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Senast ändrad: