Nytt liggunderlag?
Men det har inte mycket med friluftslivet i sig att göra, det är ett problem i affären, som inte är bundet till just friluftsbutiker, tyvärr.
I just friluftslivet är det väl inte mycket praktiskt skillnad? Män och kvinnor får göra vad de vill, men vem de vill. Sen om en del annonsörer inte väljer att ha genusbefriade annonser (de tror antagligen att tex klippklättring eller cykling downhill lockar mer män, och d annonserar de med ,män (de är ute efter att maximera sin vinst ju)) är inte så konstigt, men i sig inget hinder.
Nu är jag ju medelålders vit man, och det är min man också. Men har under året varit ledare för killar och tjejer, haft kvinnor och mön som ledare. Vandrat/paddlat/cyklat med mön/flickor/pojkar/kvinnor och aldrig brytt mig om det hela, så kanske helt enkelt är väldigt förskonad. Men jag tror ändå att om en kvinna/flicka vill göra något så finns inte många hinder i friluftslivet.
Annars kan ju vi ju se hur många HBT-förebilder jag ser i annonsering av fjällaktiviteter (och ändå är jag där då och då sen 2års ålder)
Christian