Jag släpper den här diskussionen nu eftersom det uppenbarligen är fel forum både för att diskutera intolerans och ignorans...
Du kopplar här ihop en religiös grupp med dina egna pejorativa värderingar om gruppen ifråga.!
Men allvarligt talat Patrik_L, om du läser hela inlägget från hfw så är de religösa trosinriktningarna bara ett tema. Pejorativ = förnedrande, förolämpande (jag fick slå upp ordet) och jag kan inte se någonstans i inlägget några förnedranden av någon särskild religös gruppering.
Annars tycker väl jag att lite off topic får man väl acceptera, detta är ju ändå ett sorts "samtal". Mothugg fick du nog av andra skäl. Alla tycker inte likadant, det vore ju ganska tråkigt.
Tillbaks till ämnet:
Jag har investerat i ett Exped Synmat 7 LW, det var ganska dyrt men jag är nu färdig med 10mm skumrullar som kostar 25-50 kr. Jag fryser tom mitt i sommaren på dessa och hårt är det.
Sovsäcken är ClasseO extrapris för 139 kr. Jag vill ha en lätt sval sovsäck och lägger pengarna på liggunderlaget istället alltså.
Torrdräkt ville jag ha men tog det billigaste jag kunde hitta, en GUL Shadow. Kommer nog inte köpa en svart nästa gång men grämer mig absolut inte över köpet.
Jag sitter i en Sit On Top kajak och får all sjö över mig, så att hitta rätt kläder är svårt. Jag prövar mig fram och ibland finns inga billiga alternativ, tyvärr.
Samma sak med underställ. Siden och bambu gillar jag. Ull för höst. Syntet tänker jag undvika i fortsättningen, stinker för mycket och för fort.
Skogsmullar med erfarenhet kanske köper rätt grejor med en gång, men jag håller på och lär mig vad som funkar och då får man handla lite mer och prova sig fram. Som utpräglad prylnörd tar jag det med fattning och visst nöje.
Vad gäller alla roliga batteridrivna prylar, så är det väl inte värre än att ta med sig reservbatterier. Lithiumbatterier väger betydligt mindre och håller betydligt längre än laddningsbara. Rätt batterier till rätt pryl så blir man inte batteritorsk.
thomas