Vaddå tycker du att en säljare skall bestämma vad du är villig att betala för något? Spelar det nån roll för dig vad priset var innan? Om det är avgörande om det är -10% rabatt eller -65% så är du lurad, förnekelse är första stadiet. (de andra stadierna brukar visa sig i kritiserande forumtrådar)
Om nåt är dumt är det väl att förlita sig på att andra vet ens bästa. Framförallt att andra VILL ens bästa
Det du glömmer och de som skrivit i samma anda före dig är att det inte finns någon anledning till vi, du jag eller någon annan ska acceptera att butiker säljer saker genom att ljuga antingen genom direkta lögner eller genom att t.ex. råka glömma saker i förhoppningen att om det funkar så funkar det.
Bara ett exempel.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=182625
Både Addnature och Outnorth listar ett rekommenderat och antytt ordinarie pris som enligt Prisjakt inte används på ganska länge, flera år... om det ens varit ett aktuellt pris.
Det är ganska enkelt att vara ärlig som säljare.
Här skapar båda butiken att detta köket är riktigt bra och till ett lågt pris, vi måste ju komma ihåg att vi får vad vi betalar för och detta kök skulle egentligen kostat minst det dubbla, 1800kr ett av de dyrare köken och jämför också med Primus kök i den prisklassen, eller t.ex. MSR.
Och det finns få sätt som är bättre än att faktiskt protestera, gnälla, det som funkar sämst att att bita ihop och skylla sig själv. För i slutändan så kan en göra undersäkningar in absurdum och jag kan komma fram till att det är mitt eget fel.
När det egentligen skulle vara så enkelt som att om butiken på det ena eller andra sättet säger att det är REA, specialerbjudande o.s.v., då ska det också vara så punkt.
Senast ändrad: