Kan inte svara för det hållet men andra hållet tar 26 timmar med 4 h sömn i ett tält mitt på för mig ;-)
Hur lång tid något tar är väldigt individuellt, vikt på packning, stugtur eller tält, om man är en person som vill stanna och studera varenda vy ett par timmar eller mer nyfiken på vad som är bakom nästa krök.
Det är en fin sträckning och det finns trevliga ställen att kika på "off route", stanna en dag extra vid någon av stugorna och ta en topptur? Stanna till vid Kebnekaise och se om det går att gå upp på toppen mm. Bara slappa i Sälka en dag extra.
Det är 11 mil mellan Abisko och Nikkaluokta och de flesta brukar väl gå max 2 mil om dagen så minst 5 dagar. Lägg på 2 extra dagar för att njuta av omgivningarna. Själv gillar jag långa distanser så jag skulle på en tur då jag planerar att stanna räkna på 3 dagar med övernattning i Alesjaure och Singis. Är inte så mycket för stug/tältmys utan själva gåendet i naturen är det som får mig tillbaka till fjällen om och om igen. Så fårgan är väl mer vilken typ är du?