Jag är ett stort fan av Arcteryx ryggor, tycker de är bra på de allra flesta sätt. Har en altra 65L och en 35L, kan rekommendera 35L för ditt behov. Väldigt lätt men samtidigt stabil vilket är grymt, vattentålig, toppmatad men har också sidoöppning, ett invändigt fack för laptop eller liknande, en ficka bakpå som är stor och lätt att öppna, ger mycket extra utrymme. Avtagbart lock med två fack. Två stora sidofack med dragkedja.
Det som kan tala emot dina behov hos denna ryggsäck är att den har en del spännen utanpå, men det gör den samtidigt ganska komprimerbar om du drar åt dem. Har aldrig haft problem med att resa med den som handbaggage på flyg, tror den passar de flesta måttstandarder för detta. Rem för bröst och midja, som gör den mycket behaglig att gå långt med eller att löpa med. Finns ev. i flera färger men jag har en svart, snyggt och diskret utförande.
Lycka till!
Det som kan tala emot dina behov hos denna ryggsäck är att den har en del spännen utanpå, men det gör den samtidigt ganska komprimerbar om du drar åt dem. Har aldrig haft problem med att resa med den som handbaggage på flyg, tror den passar de flesta måttstandarder för detta. Rem för bröst och midja, som gör den mycket behaglig att gå långt med eller att löpa med. Finns ev. i flera färger men jag har en svart, snyggt och diskret utförande.
Lycka till!